بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

  • ۰
  • ۰

اگر شما در سئو مانند ما در حد گوش خود نیستید، «دریافت» برخی از اصطلاحاتی که متخصصان سئو مطرح می کنند دشوار است. بنابراین امروز، من قصد دارم یک سوال رایج را حل کنم: تفاوت بین سئو داخلی و سئو تکنیکال چیست؟

سئوی تکنیکال چیست؟

سئوی تکنیکال عملی است برای بهینه سازی قسمت پشتی سایت به طوری که موتورهای جستجو مانند گوگل بهتر بتوانند وب سایت را بخزند و فهرست کنند.

در اینجا برخی از مواردی وجود دارد که ممکن است هنگام انجام سئوی تکنیکال روی آنها کار کنید (لیست جامعی نیست):

کد مناسب عنکبوت: کد وب سایت را ساده کنید تا موتورهای جستجو در هنگام خزیدن در سایت، ابتدا به محتوای مهم دسترسی پیدا کنند.

سیستم های مدیریت محتوا: یک سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید که برای سئو طراحی شده باشد. CMS را پیکربندی و نظارت کنید تا بتوانید مشکلات ذاتی SEO را که با سیستم همراه است شناسایی کنید.

سرعت سایت / سرعت صفحه: سرعت صفحه (سرعت بارگذاری یک صفحه) بخشی از الگوریتم رتبه بندی گوگل است و بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد. با استفاده از ابزار PageSpeed ​​Insights مطمئن شوید که صفحات شما همتراز هستند.

قابلیت استفاده از موبایل: چه تعداد از بازدیدکنندگان وب سایت شما از دستگاه های تلفن همراه می آیند؟ اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای موبایل بهینه شده است.

Robots.txt: از فایل robots.txt استفاده کنید تا به موتورهای جستجو بگویید کدام دایرکتوری های سایت را می توان و نمی توان آن ها را خزید. ربات ها هر بار که از وب سایت شما بازدید می کنند، این فایل را در فهرست اصلی وب سایت شما بررسی می کنند.

 

 

نقشه های سایت XML: با نقشه سایت XML به موتورهای جستجو در مورد صفحات، تصاویر و ویدیوهای وب سایت خود بگویید.

ریدایرکت های 301: با هدایت URL های قدیمی به آدرس های جدید و مرتبط تر، تا حد امکان از صفحات خطا اجتناب کنید. همیشه از تغییر مسیر 301 (دائمی) استفاده کنید.

URL های کاملا واجد شرایط: پیوندهای داخلی را کاملا واجد شرایط کنید و با شروع با "https:" به جای URL نسبی، از مشکلات خزیدن جلوگیری کنید.

نشانه گذاری داده های ساختاریافته: داده های ساختاریافته («طرحواره») به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای یک صفحه وب درباره چیست. افزودن نشانه گذاری از schema.org نوع اطلاعات ارائه شده را روشن می کند و ممکن است منجر به نتایج جستجوی پیشرفته نیز شود. بیشتر بدانید.

کنونیکال: از کنونیکال استفاده کنید تا به موتورهای جستجو بگویید کدام نسخه از URL را در نتایج جستجو می‌خواهید. این اغلب برای حل مشکلات احتمالی محتوای تکراری استفاده می شود.

تعمیر و نگهداری سرور: به طور منظم گزارش‌های تشخیصی سرور را بررسی و آدرس‌دهی کنید تا خطاهایی که ممکن است رخ دهد که تجربه کاربری بدی را برای بازدیدکنندگانی که به سایت شما می‌آیند ایجاد می‌کند، برطرف کنید. همچنین مطمئن شوید که هر افزونه به دلایل امنیتی به طور مداوم به روز می شود.

Siloing: محتوای وب سایت خود را با گروه بندی صفحات وب مرتبط با هم در دسته بندی های سلسله مراتبی بر اساس نحوه جستجوی افراد، ساختار دهید. این تکنیک در واقع بین سئو تکنیکال و سئو داخلی قرار می گیرد زیرا هر دو نوع مهارت را به کار می گیرد.

سئو داخلی چیست؟

سئوی درون صفحه تمرین بهینه سازی صفحات وب از بالا به پایین است. هدف دوگانه این است که به صفحات شانس بیشتری برای نمایش در نتایج جستجو داده شود و تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان وب سایت ایجاد کند.

در اینجا برخی از مواردی که در انجام سئوی درون صفحه دخیل هستند (لیست جامعی نیست):

محتوای با کیفیت: محتوای باکیفیت ایجاد کنید که شایسته E-A-T باشد. این گام بزرگی است که ارزش کاوش را قبل از ایجاد هر گونه محتوا دارد.

طول محتوا و خوانایی: دانستن اینکه چند کلمه بنویسید و در چه سطح خواندنی باید بنویسید بر اساس صفحات با رتبه برتر در نتایج جستجو، کلید رقابت است.

داده های متا: برای ایجاد متا تگ های منحصر به فرد در هر صفحه تلاش کنید. عنوان و توضیحات ممکن است اولین چیزهایی باشد که یک بازدید کننده بالقوه هنگام مشاهده لیست وب سایت شما در نتایج جستجو می بیند. به همین ترتیب، داده های متا یکی از اولین چیزهایی است که موتور جستجو در یک صفحه وب با آن مواجه می شود و به آنها می گوید که صفحه در مورد چیست. درباره متا تگ ها بیشتر بدانید

بهینه سازی کلمات کلیدی: مطمئن شوید که کلمات کلیدی را به درستی در محتوا ادغام می کنید. برای اطلاعات بیشتر، پست من در مورد اینکه چگونه یک افزونه وردپرس می تواند به بهینه سازی محتوا کمک کند را ببینید.

تگ های عنوان: تگ های عنوان را با فرمت مناسب ایجاد کنید. تگ های عنوان در یک مقاله، زیربخش های یک صفحه وب را متمایز می کند. این امکان خواندن آسان تر توسط بازدیدکنندگان را فراهم می کند و همچنین به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که چه موضوعاتی در یک صفحه پوشش داده شده است. در مورد تگ های عنوان و تأثیر آنها بر موتورهای جستجو بخوانید.

بهینه سازی تصویر: تمام عناصر صفحات وب خود از جمله تصاویر را بهینه کنید تا به شما کمک کند در عمودهای جستجو مانند Google Images دیده شوید. این همچنین باعث افزایش دید در نتایج جستجوی اصلی می شود. و حتما یک ویژگی alt را با هر تصویر اضافه کنید. قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (ADA) بیان می‌کند که همه وب‌سایت‌ها باید این کار را برای افراد دارای اختلال بینایی انجام دهند.

داده های ساختاریافته: اطلاعات موجود در صفحه وب خود را ساختار دهید تا برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو قابل هضم تر شود. این شامل مواردی مانند استفاده از جداول HTML، لیست های گلوله ای، لیست های مرتب شده، فهرست مطالب در بالا و خلاصه TL;DR ("خیلی طولانی، خوانده نشد") می شود. این موارد همچنین ممکن است به رتبه بندی وب سایت شما برای قطعه های برجسته کمک کند.

چرا شما به هر دو نیاز دارید

یک استراتژی سئو خوب بر روی سئو داخلی و تکنیکال تمرکز دارد. سایتی که از ابتدا برای سئو ساخته شده باشد، تضمین می کند که موتورهای جستجو می توانند به راحتی صفحات را بخزند و ایندکس کنند. سایتی که محتوایی با کیفیت و بهینه منتشر می کند، تجربه کاربری خوبی ایجاد می کند، لینک ها را به دست می آورد و به نوبه خود در نتایج جستجو بهتر عمل می کند.

 

  • ۰۱/۰۳/۲۲
  • meysam shams

نظرات (۲)

خیلی کامل توضیح دادید

عالیه خیلی کامل و جامع

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی