بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

  • ۰
  • ۰

امتیاز Domain Authority عبارت جدیدی در دنیای سئو نیست، اما بسیاری از وبلاگ نویسان هستند که از اعتبار دامنه و اهمیت آن بی اطلاع هستند.

در ادامه راهنمای مفصلی آورده شده است که در آن آنچه را که باید در مورد "دامین اتوریتی" بدانید (از جمله نحوه بررسی امتیاز اعتبار دامنه خود!) و همچنین برخی از اصطلاحات مرتبط اضافی که درک آنها مهم است را خواهید آموخت.

اعتبار دامنه یکی از عوامل اصلی است که تعیین می کند وب سایت شما چقدر در موتورهای جستجو رتبه بندی می کند.

در «روزهای قدیم»، یک وب سایت بر اساس رتبه صفحه آن سنجیده می شد. اکنون دامنه و اتوریتی صفحه نقش اصلی را در رتبه بندی هر دامنه ای دارند.

من می‌خواستم این موضوع مهم را با شما به اشتراک بگذارم، زیرا وقتی متوجه شدید که اعتبار دامنه (DA) چیست، می‌توانید شروع به تمرکز بر ایجاد یک وبلاگ معتبر کنید.

اعتبار دامنه چیست؟

Domain Authority معیاری است که توسط Moz (شرکت SaaS) با هدف رتبه بندی یک وب سایت در مقیاس 1-100 (100 بهترین و 1 بدترین) ایجاد شده است. بنابراین هرچه اعتبار دامنه یک وب سایت بالاتر باشد، رتبه آن در موتورهای جستجو بالاتر است.

به جای اینکه به اعتبار دامنه به عنوان معیاری برای تلاش سئوی خود فکر کنید، به آن به عنوان یک معیار رقابتی در برابر سایر سایت ها فکر کنید. بنابراین اگر امتیاز DA وب سایت خود را با امتیاز سایت رقیب خود مقایسه کنید، سایتی که امتیاز DA بالاتری دارد احتمالاً در جستجوهای موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت!

DA شامل 40 سیگنال رتبه بندی مانند تعداد لینک هایی است که به سایت اشاره می کنند و تعداد دامنه های ریشه پیوند دهنده - اساساً تعداد سایت های دیگری که به سایت شما لینک می دهند! (به MozTrust، MozRank و غیره مراجعه کنید)

DA اعتبار دامنه کامل را اندازه گیری می کند. به طور مشابه، PA (اقتدار صفحه) اندازه گیری یک صفحه فردی است.

چگونه اعتبار دامنه را بررسی کنیم؟

چند بررسی کننده اعتبار دامنه آنلاین موجود است که می توانید از آنها برای بررسی DA وب سایت خود استفاده کنید. اولین مورد کاوشگر رسمی سایت باز Moz است که در آن آدرس دامنه یا زیر دامنه خود را تایپ می کنید و آخرین امتیاز DA را به شما نشان می دهد.

مطالعه بیشتر: چگونه رتبه وب سایت خود را در گوگل افزایش دهیم؟

بررسی کننده اعتبار دامنه

اگر از مرورگر کروم یا فایرفاکس استفاده می‌کنید، می‌توانید از افزونه MozBar برای بررسی اعتبار دامنه و اعتبار صفحه هر صفحه وب استفاده کنید، و من به شدت توصیه می‌کنم این کار را انجام دهید.

فاکتورهای رتبه بندی اتوریتی دامنه از بیش از 40 سیگنال تشکیل شده است، اما چند کار وجود دارد که می توانید همین الان انجام دهید تا اعتبار دامنه وب سایت خود را افزایش دهید.

ابتدا بیایید بفهمیم که چه چیزی DA خوب را با درک MozRank و MozTrust ایجاد می کند.

MozRank بر اساس پروفایل لینک یک دامنه اندازه گیری می شود. برای هر صفحه وب در اینترنت بر اساس تعداد پیوندهای اشاره شده به صفحه محاسبه می شود.

در کنار کمیت، کیفیت صفحات پیوند دهنده نیز نقش اصلی را ایفا می کند. تعداد انگشت شماری از صفحات با کیفیت که به وب سایت شما لینک می دهند، رتبه MozRank بهتری نسبت به بسیاری از لینک های بی کیفیت که به وب سایت شما اشاره می کنند، می دهد.

MozRank در مقیاس 0-10 اندازه گیری می شود که 10 بالاترین آن است. میانگین امتیاز MozRank برای یک صفحه وب در اینترنت 3 است.

MozTrust چیست:

مانند MozRank، MozTrust نیز به پیوندها وابسته است. با این حال، با MozTrust، آنچه اندازه گیری می شود این است که چقدر به یک وب سایت قابل اعتماد در وب متصل هستید. به عنوان مثال، یک وب سایت دولتی یا یک وب سایت .edu معمولاً وب سایت های قابل اعتماد در نظر گرفته می شوند. اگر با یک پرش لینک شده اید (یک سایت .gov به سایتی به نام "A" و سایت "A" به شما پیوند می دهد)، به احتمال زیاد رتبه MozTrust بهتری خواهید داشت. MozTrust را به عنوان رتبه‌بندی پیوندی که فاصله بین صفحه وب شما و منبع قابل اعتماد را نشان می‌دهد، در نظر بگیرید.

MozTrust همچنین در مقیاس 0-10 اندازه گیری می شود، و شما می توانید رتبه MozTrust خود را با دریافت لینک از وب سایت های بسیار قابل اعتماد (ویکی پدیا، سایت های دولتی، سایت های دانشگاهی و غیره) افزایش دهید.

مطالعه بیشتر: چگونه با لینک های اسپم مقابله کنیم؟

عوامل موثر بر MozTrust:

به چه وب سایت هایی پیوند می دهید همیشه در صورت امکان به صفحات وب با کیفیت پیوند دهید و به سایت های هرزنامه یا غیرقانونی پیوند ندهید.

اطلاعات ثبت دامنه: توسط رند پیشنهاد شده است که اطلاعات ثبت دامنه شما نیز می تواند نقش مهمی در تعیین فاکتور اعتماد برای دامنه شما داشته باشد. اگر 10 وب سایت با اطلاعات ثبت دامنه مشابه یا مشابه دارید، و 8 وب سایت از 10 وب سایت بد هستند، ممکن است کسب اعتماد برای 2 وب سایت با کیفیت برای شما دشوار باشد.

سیگنال‌های داده‌های کاربر: این به نحوه تعامل کاربران در وب بستگی دارد و از طریق منابع مختلفی مانند نوار ابزار Google، Google Analytics، Wifi رایگان جمع‌آوری می‌شود.

سن دامنه: اجازه دهید دامنه شما تا جایی که می‌تواند پیر شود، زیرا هر چه قدیمی‌تر باشد، بهتر است. شما نمی توانید کار زیادی در مورد آن انجام دهید، اما سعی کنید نام دامنه خود را دوباره و دوباره تغییر ندهید. اگر وبلاگ نویس BlogSpot هستید، ایده خوبی است که از ابتدا از یک نام دامنه سفارشی استفاده کنید.

توجه: ممکن است متوجه شوید که یک وب سایت یا صفحه وب دارای MozRank بالا اما MozTrust پایین است. این احتمالاً به این دلیل است که دستکاری MozRank با ایجاد تعداد زیادی پیوند در مدت زمان کوتاه آسان است.

نحوه بهبود اعتبار دامنه:

با بهبود اعتبار دامنه خود، شانس خود را برای بهبود رتبه موتور جستجو نیز افزایش می دهید. DA را به عنوان روشی برای محاسبه میزان رقابت یک وب سایت در جستجوی گوگل در نظر بگیرید. هرچه اعتبار دامنه یک وب سایت بالاتر باشد، بالاتر بردن رتبه آن دشوارتر است. به طور مشابه، هنگامی که در حال کار بر روی لینک سازی برای وبلاگ خود هستید، باید سعی کنید از وب سایت هایی که دارای اعتبار دامنه خوبی هستند، لینک به دست آورید. امتیاز اعتبار دامنه بالاتر

به عنوان یک وبلاگ نویس، باید به دو عامل زیر علاقه مند باشید:

افزایش اعتبار دامنه وبلاگ شما

دریافت لینک ها و اشاره ها از سایر وبلاگ ها / وب سایت ها با DA بالا.

در زیر لیستی از عوامل رتبه بندی (با توضیحات) که بیشترین تأثیر را بر روی DA و PA (مرجع صفحه) شما خواهند داشت، آمده است:

چند روز تا پایان نام دامنه:

این احتمالاً ساده ترین کاری است که می توانید در حال حاضر انجام دهید تا بر رتبه دامنه خود تأثیر بگذارد. روزهای تا انقضا یک عامل قوی نیست، اما یک عامل تعیین کننده در ایجاد یک وب سایت خوب است. به موتورهای جستجو نشان می دهد که می توان به این وب سایت های طولانی مدت اعتماد کرد. اگر قرار است دامنه شما در سال آینده منقضی شود، توصیه می کنم آن را برای 3-4 سال آینده تمدید کنید. این فقط چند دلار بیشتر هزینه خواهد داشت و در دراز مدت برای شما مفید خواهد بود.

لینک های بیشتری به سایت خود دریافت کنید:

این احتمالاً عاملی است که بیشترین تأثیر را بر امتیاز DA شما خواهد داشت. سعی کنید تا جایی که می توانید بک لینک کسب کنید، اما مطمئن شوید که این لینک ها از سایت های با کیفیت هستند. اگر بک لینک بخرید یا از سایت های بی کیفیت لینک بگیرید (با استفاده از روش های خودکار)، ضرر بیشتری نسبت به فایده خواهید داشت. (نگاه کنید به: پنگوئن گوگل و سئو منفی)

پروفایل پیوند خود را متنوع کنید:

به جای دریافت تعداد زیادی لینک از چند سایت، روی دریافت لینک های با کیفیت از منابع مختلف تمرکز کنید. این شامل پیوندهایی از مکان‌های جغرافیایی مختلف، پسوندهای دامنه مختلف و منابعی است که به هم مرتبط نیستند. نیازی به گفتن نیست که لینک ها باید مرتبط باشند و کیفیت بالایی داشته باشند.

ساختار پیوند داخلی:

این یک عامل مهم است که به راحتی می توانید آن را کنترل کنید. آیا اخیراً از یک صفحه ویکی پدیا بازدید کرده اید؟ آیا دقت کرده اید که لینک سازی داخلی آنها چقدر قدرتمند است؟ اطمینان حاصل کنید که هر پست شما به 2-3 پست دیگر در وبلاگ شما پیوند داده شده است، و هنگامی که یک پست وبلاگ جدید منتشر می کنید، به عقب برگردید و از پست های قدیمی خود لینک کنید. این همچنین آب پیوند را از پست های قدیمی به پست های جدید منتقل می کند.

حذف لینک های بد:

در کنار ایجاد لینک های جدید، باید مراقب لینک های بدی که به سایت شما اشاره می کنند نیز باشید. می توانید از سرویسی برای نظارت بر بک لینک ها برای دریافت اعلان های ایمیل استفاده کنید. هر زمان که لینک بدی به سایت شما اشاره می کند، مطمئن شوید که آن را حذف کرده اید یا از ابزار Google Disavow برای نادیده گرفتن آن پیوندها استفاده کنید.

حتما بخوانید: چگونه پلاگین LinkPatrol مشکل پیوندهای بد خارجی من را برطرف کرد

به یک منبع معتبر در جایگاه خود تبدیل شوید:

کیفیت مقالات شما مهمتر از تعداد مقالات است. انتشار تنها 2 تا 3 پست با کیفیت در یک هفته به مراتب بهتر از انتشار 7 پست با محتوای متوسط ​​یا بی کیفیت است.

در کنار انتشار محتوای باکیفیت، تلاش کنید تا به یک سایت معتبر در جایگاه خود تبدیل شوید. به خبرساز تبدیل شوید یا مطمئن شوید که خواننده شما به هر صفحه در وب سایت شما اعتماد دارد. این تأثیر زیادی بر تجربه کلی کاربر و رتبه بندی موتور جستجوی شما خواهد داشت. من کاملاً مطمئن نیستم که مستقیماً با افزایش اعتبار دامنه مرتبط باشد، اما قطعاً رتبه سایت شما را در موتور جستجو ارتقا می دهد.

توجه: Domain Authority از بیش از 40 سیگنال استفاده می کند و به الگوی رتبه بندی موتورهای جستجو توسط گوگل نگاه می کند. بنابراین اگر گوگل را خوشحال کنید، امتیاز DA شما نیز در طول زمان بهبود خواهد یافت.

سئو داخلی

مطمئن شوید که وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است، زیرا این موارد مواردی مانند مکان عبور پیوند پیوند، خزیدن در سایت شما توسط ربات‌های موتورهای جستجو و میزان کاربر محور بودن محتوا و پیمایش شما را کنترل می‌کند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در سئوی سایت روی آنها تمرکز کنید:

صفحات بایگانی Noindex (برچسب‌ها، دسته‌ها، صفحه‌بندی و صفحات بایگانی نویسنده را Noindex کنید)

فایل نقشه سایت (لینک فایل نقشه سایت را در فوتر خود و در فایل robots.txt خود داشته باشید). مطمئن شوید که فایل نقشه سایت خود را به موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل و بینگ ارسال کرده اید.

عنوان متا و توضیحات متا صفحه اصلی

سلسله مراتب عنوان مناسب را در پست وبلاگ خود حفظ کنید. در اینجا یک راهنمای خوب در مورد نحوه استفاده از تگ های عنوان برای سئو ارائه شده است.

وب سایت خود را سریعتر بارگذاری کنید

می‌توانستم زمان بارگذاری صفحه را در مرجع سئوی درون صفحه قرار دهم، اما معتقدم از آنجایی که گوگل زمان بارگذاری صفحه را به یک فاکتور رتبه‌بندی رسمی تبدیل کرده است، باید توجه زیادی به زمان بارگذاری وب‌سایت خود داشته باشید. می توانید از سایت هایی مانند tools.Pingdom (سایت های بیشتر در اینجا) برای بررسی زمان بارگذاری موجود سایت خود استفاده کنید. اگر سایت شما در عرض 3 ثانیه بارگذاری نشد، باید کار روی بهینه سازی سرعت سایت خود را شروع کنید. برای وبلاگ نویسان وردپرس، در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد:

· فقط از بهترین شرکت های میزبان وردپرس استفاده کنید.

· قبل از آپلود تصاویر خود را فشرده و بهینه کنید.

· از یک افزونه کش مانند Super Cache، WP Rocket یا W3 Total Cache استفاده کنید.

· از CDN برای ارائه محتوای خود استفاده کنید. می توانید از CDN رایگان Cloudflare استفاده کنید - (مزایا در اینجا ذکر شده است)

بازاریابی و برندسازی در رسانه های اجتماعی:

رسانه های اجتماعی نقش مهمی در رتبه بندی محتوای شما دارند. اینکه رسانه های اجتماعی یک فاکتور رتبه بندی برای اعتبار دامنه هستند یا خیر، قابل بحث است، اما قطعاً یک فاکتور رتبه بندی در الگوریتم رتبه بندی موتور جستجوی گوگل است. اطمینان حاصل کنید که نام تجاری و وبلاگ شما در تمام پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی حضور دارند. همچنین، سعی کنید اطمینان حاصل کنید که خوانندگان محتوای شما را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. این به افزایش رتبه و بهبود نمایه سازی کمک می کند.

آیا نمی دانید که بررسی کننده اعتبار دامنه هر چند وقت یکبار به روز رسانی می شود؟

A. معمولاً 1-2 بار در ماه.

نتیجه:

در آن زمان، رتبه صفحه گوگل عاملی برای هر صفحه وب در اینترنت بود، اما یک سیستم معیوب بود. تجربه شخصی من این را ثابت کرده است، زمانی که من یک PR3 برای وبلاگی بدون محتوا، فقط با ایجاد بک لینک، دریافت کردم. از سوی دیگر، امتیاز اعتبار دامنه به خوبی حفظ می شود و اکنون قابل اعتمادترین روش برای اندازه گیری رتبه و اعتبار یک صفحه وب در اینترنت است.

اگر هرگز روی امتیاز اعتبار دامنه سایت خود تمرکز نکرده اید، وقت آن است که از برخی از بررسی کننده های اعتبار دامنه ذکر شده در بالا استفاده کنید و امتیاز DA خود را بررسی کنید. اگر نمره DA شما پایین است، باید روی نکات بالا کار کنید تا امتیاز DA بالاتری کسب کنید.

منبع: https://karenbattery.blogspot.com/2021/12/da.html

 

  • ۰۰/۱۰/۰۷
  • meysam shams

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی