بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مشهور است که گوگل موتور جستجوی پیش فرض مرورگر Safari در همه سیستم عامل های خود بوده است. با این حال ، به نظر می رسد صحبت های اخیر در صنعت نشان می دهد که اپل در حال حاضر تلاش خود را برای ایجاد یک موتور جستجو برای مقابله با گوگل ، غول موتور جستجو افزایش می دهد. محصولات اپل یکی از معروف ترین ابزارها در سراسر جهان است که توسط بسیاری استفاده می شود - بنابراین این خبر برای سئو کاران و مدیران وب در سراسر جهان چه نتیجه ای می تواند داشته باشد؟

 

موتور جست و جوی اپل

 

آنچه تاکنون می دانیم
گزارش شده است که گوگل مبالغ زیادی (میلیاردها دلار) به اپل پرداخت کرده است تا آنها به عنوان مرورگر جستجوی پیش فرض در مرورگر Safari اپل باقی بمانند. از آنجا که محصولات اپل یکی از پرکاربردترین ابزارها در جهان است ، این امر منجر به انحصار جستجوها می شود (چه در سافاری و چه در سیری) تا منجر به گوگل شود. بنابراین ، این امکان را برای گوگل فراهم کرد تا یکی از بزرگترین راه ها را برای تسلط بر صنعت موتور جستجو از نظر دامنه و کلیک های تبلیغاتی احتمالی در اختیار داشته باشد.

شواهد بسیار بیشتری وجود دارد که به اقدام شایعه شده توسط گوگل اشاره دارد. Jon Henshaw از Coywolf در یک پست وبلاگ به موارد زیر اشاره کرد:

اپل تلاش های خود را برای جستجوی / استخدام مشاغل مرتبط با جستجو افزایش داده است
جستجوهای Spotlight به طور کامل Google را از طریق "Siri Suggestions" که مستقیماً کاربران را به وب سایت می برد ، دور می زند
صفحه پشتیبانی Applebot اخیراً به روز شده است که حاوی موارد زیر است:
نحوه تأیید ترافیک از Applebot اضافه شده است
جزئیات مربوط به عامل کاربر Applebot ، از جمله تفاوت بین نسخه دسک تاپ و تلفن همراه آن
قوانین robots.txt گسترش یافته است
بخشی اضافه شد که بیان می کند آنها فقط HTML را نمی خزند ، بلکه صفحاتی مشابه Google را ارائه می دهند
بخشی در مورد رتبه بندی جستجو و عواملی که بر نحوه رتبه بندی نتایج جستجوی وب تأثیر می گذارد ، اضافه شده است
افزایش خزیدن از Applebot
هدف یک موتور جستجوگر اپل
اپل شرکتی است که بر ساخت یک اکوسیستم بین تمام محصولات خود تمرکز دارد. ممکن است کسی این را درک کند که تجربه بیشتری برای کاربرانش ایجاد می کند. داشتن موتور جستجوی آنها به این معنی است که اپل با استفاده از داده هایی که از محصولات متعلق به کاربر می گیرند ، کنترل مستقیمی بر دادن تجربه جستجوی "شخصی تر" به کاربران دارد. علاوه بر این ، برای یک شرکت فناوری مانند اپل راهی عالی برای داشتن محتوای بزرگ ، برنامه ها ، اخبار و غیره بدون نیاز به اعتماد به شخص ثالثی مانند Google است.

این همچنین به آنها امکان می دهد این خیابان خاص را باز کنند تا به عنوان یک بستر تبلیغاتی که در آن مدیران وب ، سئوکاران و حتی توسعه دهندگان برنامه می توانند وب سایت های خود را تبلیغ یا بازاریابی کنند ، باشد. از هم اکنون ، گوگل اکثر کاربران جستجوگر را محکم نگه داشته است. این حرکت بالقوه اپل می تواند با انحصار گوگل مقابله کند زیرا تعداد زیادی از کاربران تلفن همراه و رایانه لوحی از محصولات اپل استفاده می کنند.

این به چه معنی برای جستجوگرها است
سئو یک صنعت است که در درجه اول متمرکز بر گوگل است زیرا بیشترین تعداد کاربر را در بین موتورهای جستجو موجود در اینترنت دارد. آیا اپل با داشتن موتور جستجوی خاص خود منجر به تغییرات عمده ای در صنعت سئو می شود؟ من این طور فکر می کنم. از آنجا که من به طور مداوم ذکر کرده ام که تعداد زیادی از کاربران تلفن همراه و رایانه لوحی از محصولات اپل استفاده می کنند ، مهم است که عملکرد وب سایت ما را در این موتور جستجوی خاص بهینه و پیگیری کنید.

در بالا ذکر شد Applebot وب سایت های خزنده را افزایش داده است و من می توانم این را تأیید کنم. من گزارش خزیدن این وبلاگ را بررسی کردم و اخیراً خزنده برتر Applebot است. در اینجا یک تصویر از پرونده ورود به سیستم و داده های موجود در خزنده های Applebot وجود دارد:

گزارش خزیدن Applebot

آیا باید استراتژی ها یا تاکتیک های جدیدی تولید کنیم؟ اگر ما آن را در صفحه پشتیبانی Applebot قرار می دهیم ، پس فکر نمی کنم اینطور باشد. اما من معتقدم که ما هنوز مجبور به تولید استراتژی ها و تاکتیک هایی هستیم که برای موتور جستجوگر اپل تهیه شده باشد. این تفاوت اساسی با گوگل دارد به این معنا که گوگل دهه ها تجربه داشته در حالی که اپل فقط از پایه کار خواهد کرد.


اپل هیچ تأییدی در مورد این شایعه اعلام نکرده است ، بنابراین همه اینها بر اساس نظریه ها و مشاهدات است. آنها ممکن است آن را تأیید کنند یا حتی ممکن است یک موتور جستجو را آزاد نکنند. اما اگر آنها موتور جستجوی خودشان را ایجاد کنند ، معتقدم اتفاقات بزرگی در صنعت سئو اتفاق می افتد ، زیرا تلاش ها فقط متوجه Google نیست. نظر شما در مورد ایجاد اپل موتور جستجوی خود توسط اپل چیست؟ با گذاشتن کامنت در ادامه به من اطلاع دهید!

منبع:https://seo-hacker.com/apple-search-engine/

  • meysam shams