بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با ویژگی های یک وبسایت استاندارد است. همان طور که می دانید عصر کنونی عصر ارتباطات اینترنتی است و در واقع کامپیوتر و اینترنت به مانند اعضای یک خانواده هستند و تمام زندگی بشر به این تکنولوژی گره خورده است. از این رو تمام افراد در هر موقعیتی که هستند تمایل دارند وارد دنیای اینترنت شوند. در این راستا باید بدانید اولین گام ورود به فضای اینترنت، طراحی و راه اندازی وب سایت است.

بنابراین افرادی که خواهان طراحی و راه اندازی وب سایت هستند می خواهند بدانند ویژگی های یک وبسایت استاندارد و حرفه ای چیست؟ برای اینکه با پاسخ این سوال ﺁشنا شوید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

اهمیت داشتن وب سایت

همان طور که می دانید امروزه تکنولوژی اینترنت و وب سایت ها بسیار پیشرفت کرده اند به گونه ای که حتی باعث تحول و دگرگونی فضای تجارت شده است و نوع تبلیغات و بازاریابی را تغییر کرده است. از این رو هر فرد و یا شرکت و یا هر نوع کسب و کاری علاقه مند به طراحی سایت است تا بتواند با استفاده از اینترنت و وب سایت خود را بیشتر و بهتر معرفی کند و در واقع از مزایای بازاریابی اینترنتی بهره مند شود.

حال زمانی که یک فرد یا سازمان و یا شرکتی تصمیم می گیرد که برای تبلیغات و معرفی خود از وب سایت استفاده کند به بسیاری از مسائل فکر می کند و برای او اهمیت پیدا می کند. از جمله این مسائل می توان به قیمت طراحی سایت، امکانات و انتظاراتی که از وب سایت خود دارد و می خواهد در وب سایت ذکر شود، ظاهر وب سایت و خدمات پشتیبانی که شرکت طراحی به مشتریان ارائه می دهد و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

در کنار تمام این موارد و موضوعات مهم ترین موضوعی که برای طراحی وب سایت بسیار حائز اهمیت است رعایت استانداردها می باشد. چرا که رعایت استانداردها در طراحی وب سایت کمک می کند شما یک وب سایتی بسیار موفق در زمینه شغلی و کسب و کار خود داشته باشید که روز به روز سبب پیشرفت شغلی شما می شود. در واقع این موضوع بسیار مهم خود شامل جنبه ها و ویژگی های مختلف است که قرار در ادامه این مطلب به تشریح ویژگی های یک وبسایت استاندارد بپردازیم.

ویژگی های یک وبسایت استاندارد

در واقع ﺁشنایی شما با ویژگی های یک وبسایت استاندارد کمک می کند که اطلاعات شما در زمینه طراحی وب سایت افزایش یابد و لذا در زمانی که می خواهید اقدام به طراحی وب سایت برای خود نمایید و به شرکت طراحی سایت سفارش دهید تا زمانی که می خواهید وب سایت خود را تحویل بگیرید ویژگی های یک وبسایت استاندارد را بدانید و آن ها را در نظر بگیرید.

حال ویژگی های یک وبسایت استاندارد و حرفه ای چیست؟

ویژگی های یک وبسایت استاندارد چیست؟

در واقع این ویژگی ها به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شود. بخش اول مربوط به بدنه وب سایت است که این ویژگی ها باید در زمان طراحی و پیاده سازی وب سایت در نظر گرفته شود و بخش دوم ویژگی های یک وبسایت استاندارد مربوط به شرایط بیرونی وب سایت است که شامل هاست و دامین می باشد.

امنیت:

از مهم ترین ویژگی های یک وبسایت استاندارد و حرفه ای توجه به امنیت وب سایت است که رعایت این نکته در زمان طراحی و پیاده سازی وب سایت بسیار حائز اهمیت می باشد. در واقع هسته و بدنه یک وب سایت علاوه بر اینکه در زمان طراحی به زبان برنامه نویسی و بانک اطلاعاتی نیاز دارد به امنیت بالا هم نیازمند است تا بتواند از ورود هکرها و خرابکاران و همچنین نفوذ بسیاری از ویروس ها جلوگیری کند.

سرعت بارگذاری:

 عامل دیگری که نشاندهنده یک وب سایت استاندارد و موفق است سرعت بارگذاری است. از ﺁنجایی که کاربران در زمان مراجعه به وب سایت مورد نظر می خواهند سریع اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنند و در صورتی که زود و در عرض 3 ثانیه به نتیجه نرسیدند از سرعت بارگذاری وب سایت ناامید می شوند و به سرعت سراغ وب سایت دیگری می روند. به همین دلیل بهتر است سرعت بارگذاری وب سایت مورد نظر شما از 3 ثانیه کمتر باشد.

سازگار بودن با موتورهای جستجوگر:

از دیگر شاخصه های یک وب سایت استاندارد این است که با موتورهای جستجوگر سازگار و هماهنگ باشد. لذا در زمان طراحی وب سایت باید فاکتورهای های مهم و موثر سئو  که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند، به درستی اجرا شوند. لازم به ذکر است بدانید توجه و انجام این فاکتور نیازمند تخصص و دانش بالا است. از این رو در زمان طراحی سایت باید شرکتی را انتخاب کنید که از تیمی متخصص و حرفه ای و با دانش بالا در زمینه سئو برخوردار هستند. یکی از شرکت های متخصص در زمینه سئو و طراحی سایت، وب وان (https://webone.co) است.

امکانات و کارایی سایت:

در طراحی وب سایت مهم است که امکاناتی تعبیه شود که هدف دار و دارای کاربرد باشد. مثلا گذاشتن ماژول اب و هوا در یک سایت که وظیفه آن فروش محصولات الکترونیکی است اصلا جذاب نیست و هیچ هماهنگی ندارد.ولی تعبیه کردن یک سررسید و سیستم محاسبه اقساط در وب سایتی که مشغول فروش اقساطی محصولات خود است بسیار جذاب و پرکاربرد است.

قالب استاندارد:

یک وب سایت استاندارد باید دارای یک قالب استاندارد باشد. ازجمله ویژگی های یک قالب استاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از مهم ترین ویژگی های یک وبسایت استاندارد، طراحی Responsive است.

در بالای وب سایت، لوگوی شرکت تعبیه شود.

در بالای سایت و قسمت چپ، منوی تماس با ما قرار داده شود.

در بالای صفحه اصلی هم منوی اصلی و هم گزینه کال تو اکشن قرار داده شود.

در نهایت باید بدانید اگر می خواهید  تمام این فاکتورها در وب سایت شما رعایت شود وشما دارای یک وب سایت استاندارد باشید باید در انتخاب شرکت طراحی سایت، انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.

منبع:ایرنا

  • meysam shams