بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایجاد لینک همیشه جزئی جدایی ناپذیر از استراتژی بنیادی سئو است. با این حال ، با گذشت سالها ، درک اینکه کدام پیوندها "خوب" یا "کیفیت بالا" برای Google هستند ، از روشهای مختلفی که برای ساختن آنها استفاده کرده ایم ، کمرنگ شده اند. در پاتوق Google Webmaster اخیر ، جان مولر در مورد آنچه که دقیقاً پیوند "خوب" است و چگونگی دستیابی به وب مسترها صحبت می کند صحبت می کند. بیایید دریابیم!

بک لینک خوب چیست؟
عکس صفحه Google Webmaster Hangouts
از بین تمام سؤالاتی که در پاتوق مدیر وب سایت پرسیده شده است مانند "Google واقعاً به پیوندهای طبیعی اهمیت می دهد ، درست است؟" جواب این سوال بله بسیار جالب است ، اما مدیر وب سؤال پیگیری بسیار خوبی را پرسید:

"... آیا می توانم مثالی بزنم ، برای مثال ، چه پیوند خوبی می تواند باشد؟"

این یک سؤال ساده است ، اما یک سؤال بسیار خوب نیز هست ، زیرا این به  مسئولان وب کمک می کند تا بدانند که دقیقاً چه پیوند خوبی در استانداردهای Google است. پاسخ جان مولر این است:

یک پیوند خوب - بنابراین منظور من پیوند خوب سنتی کسی است که وب سایت شما را پیدا می کند و فکر می کند یک وب سایت خارق العاده است و آن را به سایر افراد با پیوند توصیه می کند. "

 


خودشه. این سنتی ترین و ساده ترین پاسخ گوگل می تواند باشد. اما بسیاری از سئو کارها این واقعیت را نمی دانند و حدس می زنند که پیوندهای "خوب" چیست. آنها داده ها و معیارهایی مانند PA / DA ، Pagerank ، Dofollow / Nofollow و غیره را می گیرند. اینها معیارهای مهم برای توضیح پیچیدگی های یک لینک "خوب" هستند ، اما پاسخ جان مولر واقعاً بهترین پاسخی است که گوگل می تواند بدهد.
نحوه ساخت بک لینک های طبیعی و خوب
وی در ادامه در مورد اهمیت خودآموزی توضیح می دهد و به راحتی می توان با SEO و وب مسترها در زمینه ایجاد پیوند دشوار همدردی کرد. او اذعان می کند که برای به دست آوردن پیوندی از وب سایت های دیگر ، باید مقداری از خود تبلیغی داشته باشید زیرا اگر مردم آن را نشناسند ، به وب سایت شما پیوند نخواهند داشت. بنابراین ، جان مولر به ما می گوید که اگر تبلیغ نمی کنید و یا حداقل تلاش خود را انجام دهید تا وب سایت خود را به افراد مناسب معرفی کنید ، به جایی نخواهید رسید.
مدیر وب سؤال بزرگ دیگری درباره چگونگی ایجاد "بطور طبیعی" بک لینک ها پرسید. این مسئله برای اکثر سئوها مشکلی ایجاد کرده است زیرا در جایی در راه بهبود سئو ، ایجاد پیوندهای "طبیعی" در ترجمه از بین رفته و توسط بخشی از جامعه سوء تفاهم شده است. این چیزی است که مدیر وب سایت پرسید:
"به نظر می رسد این یک نادر است. من واقعاً در ساختن پیوندهای فعال مشغول نبوده ام ، اما صادقانه احساس می کنم که به خاطر همین عقب افتاده ایم. من فکر می کنم وب سایت های دیگر ممکن است لینکهای بیشتری داشته باشند ، و من مطمئن نیستم که آیا آنها به طور فعال به وب مسترهای دیگر دسترسی پیدا می کنند ، مطمئن نیستم که آیا آنها به طور فعال به سایر وب مسترها دسترسی پیدا می کنند ، "سلام ، می توانید به ما پیوند دهید؟"

من مطمئن نیستم - من واقعاً باید تحقیقات بیشتری در مورد آن انجام دهم ، اما فکر می کنم به دلایلی اهمیتی در آنجا وجود دارد ، درست است؟ "
جان مولر اذعان می کند که مشکلات خاصی در ارتقاء سایت شما وجود دارد ، و بعضی اوقات ، راه هایی وجود دارد که به نظر اسپملی است. پاسخ کامل او:
وی گفت: "من فکر می کنم کار سختی است ، زیرا از یک طرف گاهی دستیابی به مردم مفید است و می گویم مانند ،" سلام ، به وب سایت من نگاه کن ، مثل این است که شما یک وب سایت عالی داشته باشید ، من یک وب سایت عالی دارم ، به من نگاه کنید محتوا ، نوع محتوای ما از هم ترازی - شاید شما می توانید مطالب من را اگر دوست دارید توصیه می کنید.
منظور من این است که روش های مختلفی برای قاب بندی وجود دارد که ، روش های بسیار واقعی ، نوع ، اسپم بیشتری برای انجام آن وجود دارد ، همانطور که ذکر کردید ، مانند افرادی که فقط می گویند ، خوب ، نگاه کنید من این صفحه وب دارم که با پنج کلمه کلیدی در دیگر شما مطابقت دارد. صفحه وب؛ می توانید به آن پیوند دهید؟ " مانند ، این واقعاً مفید نیست. "
لینک ها تنها فاکتورها نیستند
سوالی که مدت هاست در ذهن من است این است که چگونه گوگل وب سایت هایی را که در داخل یک مکان مستقر هستند قرار داده و ساختن پیوندها بسیار سخت است. باید یادمان باشد که سوله هایی وجود دارد که به راحتی می توانند پیوند برقرار کنند ، یعنی در صنعت سئو. اما وقتی صحبت از صنایع تخصصی است که افراد زیادی آن را نمی شناسند ، یعنی صنعت قالب گیری تزریق پلاستیک ، وب سایت های زیادی وجود ندارند که بتوانند یک بک لینک مناسب ، طبیعی و با کیفیت را به شما ارائه دهند. بنابراین چگونه Google با این کار مقابله می کند؟ در اینجا پاسخ جان مولر است:

"نکته دیگری که باید در خاطر داشته باشید اینست که ما از موارد مختلفی برای رتبه بندی استفاده می کنیم و این فقط پیوندها نیست. بنابراین به ویژه اگر در منطقه ای فعال هستید که افراد تمایل زیادی به پیوند برقرار کردن ندارند ، این چیزی است که سایر رقبا نیز باید با آن کار کنند و در جایی که ما سعی می کنیم سیگنال های دیگری را نیز انتخاب کنیم تا ببینیم چنین چیزی واقعاً خوب است. سایت اینترنتی."

ما واقعاً نمی توانیم از آنچه وی به عنوان "سیگنال های دیگر" نامیده می شود مطمئن باشیم ، اما نکته جالب توجه این است که اگر یک وب سایت در یک صنعت خاص و کوچک درگیر باشد ، گوگل از سیگنال های دیگری برای درک و رتبه بندی این وب سایت ها استفاده می کند - نه فقط پیوندها

وی در ادامه توضیح می دهد که پیوندها در مرحله اولیه یافتن و نمایه سازی یک وب سایت از آنجا که از آن برای حرکت در وب سایت ها و یافتن مطالب باکیفیت و مفید استفاده می کنند دارای اهمیت هستند. اما پس از شروع فهرست بندی و خزیدن یک سایت بسیار خوب ، لینک ها به یک عامل نه چندان مهم کاهش یافته اند.

این جالب است از آنجا که همه ما می توانیم بگوییم که پیوندها یکی از مهمترین فاکتورهای سئو هستند و اگر بعد از نمایه سازی وب سایت ها مهم نباشند ، بنابراین ساخت بک لینک های با کیفیت بالا به طور منظم دیگر ضروری نیست. با این حال ، من هنوز معتقدم که مواردی مانند سرعت لینک ، لینک های با کیفیت بالا ، ایجاد لینک لینک شکسته و غیره هنوز هم کارهای مهمی هستند که همه SEO ها باید انجام دهند تا یک وب سایت داشته باشند که در دراز مدت در صفحه اول گوگل رتبه بندی کند.

  • meysam shams
  • ۰
  • ۰

اگر در این صفحه هستید ، احتمالاً از اهمیت سئو و ترافیک ارگانیک اطمینان دارید.

فقط در صورت عدم وجود ، در اینجا یک شماره تعجب آور است: طبق HubSpot ، 61٪ از بازاریابان می گویند که بهبود سئو و رشد حضور ارگانیک آنها اولویت اول بازاریابی ورودی داخلی آنها است.

برای اینکه از منحنی جلوتر بروید و حضور جستجوی ارگانیک خود را به شکل نوک بالایی حفظ کنید ، یک لیست بررسی SEO خوب می خواهید.

به همین دلیل است که ما این لیست چک 25 نقطه ای از همه موارد ضروری را برای کمک به شما در بهینه سازی محتوای خود ، رانندگی با کیفیت تراز ارگانیک و ارائه تبدیل های بیشتر به شما کمک کرده ایم.

در این راهنما:

  • محتوای مناسب و با کیفیت ایجاد کنید
  • فهرست جستجوگرها در صفحه
  • فهرست فنی جستجوگرها
  • چک لیست امنیتی
  • فهرست معروفیت ها و بک لینک ها

بعلاوه ، PDF چک لیست جستجوگر رایگان ما را بارگیری کنید تا مطمئن شوید محتوای شما از بهترین شیوه ها قبل از انتشار پیروی می کند.

محتوای مناسب و با کیفیت ایجاد کنید
این باید اولین مورد در هر لیست چک SEO باشد. مهم نیست که محتوای شما چه فرمی می گیرد ، باید برای کاربر ارزشمند باشد و با هدف کاربر مطابقت داشته باشد.

 

چک لیست سئو

برای اطمینان از محتوای مرتبط این مراحل را انجام دهید:

1. تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید.
تحقیقات خود را انجام دهید تا اصطلاحاتی را برای مخاطب هدف خود پیدا کنید. آنها در چه مباحث یا اصطلاحاتی هستند که می توانید به روشی مناسب پاسخ دهید؟ از ابزاری مانند ماتریس کلمات کلیدی رقیب الکسا استفاده کنید تا ببینید چه رقبای کلیدی شما رقبا را هدف قرار می دهد ، چه کلمات کلیدی متناسب با مشخصات جستجوی رقابتی شما و چه محتوا دیگری سایتهای هدفمند مخاطبان شما را تولید می کند.

2. کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید.
هنگامی که تحقیق در مورد کلمه کلیدی خود را انجام دادید ، کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید تا ببیند Google هنگام انجام آن جستجو چه چیزی را فکر می کند. آیا آنها به دنبال چیزی آموزشی هستند؟ آیا آنها قصد خرید دارند؟ این باید راهنمایی کند که چه نوع محتوای سئوی تولید می کنید.
چک لیست جستجوگرها در صفحه
در ادامه لیست چک سئو را از بالا ، به بررسی بررسی سئو داخلی می پردازیم که می توانید انجام دهید تا محتوای با کیفیت خزنده و قابل فهم از نظر کاربران و موتورهای جستجو باشد.
3. صفحات با تعداد کلمات کم را بررسی کنید
میزان متنی که در صفحات شما قرار دارد ، نشانگر عمق و کیفیت مطالبی است که می توانید ارائه دهید. صفحاتی که تعداد کلمات کم دارند ممکن است در SERP ها ضعیف قرار بگیرند. زیرا خزندگان نمی توانند میزان ماندگاری محتوا را تعیین کنند.
تعداد کلماتی که در یک صفحه دارید متفاوت خواهد بود ، و این یک قانون سخت و سریع برای همه محتوا نیست. تا زمانی که مطالب شما مرتبط باشد و کلمه کلیدی (های) خاصی را که نیاز مشتری را برطرف می کند ، بسیار عالی باشد. تعداد کلمات کم قصد دارد تا بیش از هر چیز به تجربه ضعیف کاربر بپردازد.

4- زیرنویس ها ، لیست ها و جداول را درج کنید
عناوین ، جداول و لیست ها محتوای شما را در تکه های قابل هضم شکسته می کنند تا این امر در خواننده آسانتر شود. در صورت لزوم کلمه کلیدی هدف یا کلمات کلیدی مرتبط خود را در عناوین عنوان اضافه کنید.
جداول و لیست ها می توانند به شما در دستیابی به قطعه های برجسته کمک کنند. قطعه های برجسته ، که اغلب به عنوان موقعیت صفر گفته می شوند ، معمولاً دارای پاراگراف های کوتاه ، لیست ها یا جداول هستند. به سؤالاتی پاسخ دهید که در یکی از این قالبها پتانسیل جستجو دارند تا احتمال دستیابی به موقعیت برجسته برجسته را افزایش دهید.
5- برچسب های عنوان خود را بررسی کنید
موتورهای جستجو از تگ های عنوان استفاده می کنند تا بفهمند محتوا در یک صفحه و چگونه برای یک کاربر مفید است.
از آنجا که موتورهای جستجو نتایج جستجوی چندگانه را نشان می دهند ، عنوان مختصر و توصیفی به کاربر کمک می کند تا پیوند شما را کلیک کند بهترین گزینه برای کلیک کردن است.
سایت خود را برای این موارد برچسب عنوان بالقوه بررسی کنید:
برچسب های تکراری: برچسب های عنوان تکراری موتورهای جستجو را که سعی در تعیین ارتباط هر صفحه در سایت شما دارند ، اشتباه می گیرند. اگر نمی توانید برچسب های منحصر به فردی برای صفحات خاص ایجاد کنید ، در نظر بگیرید که آیا این محتوا باید در وهله اول وجود داشته باشد یا خیر. در صورت لزوم ، یک یا هر دو عنوان را تنظیم کنید. اگر مطالب موجود در صفحات تا حدود زیادی یکسان هستند ، یک نشان بردار را به یکی از صفحات اضافه کنید تا به Google نشان دهید که کدام یک در جستجو مهم است.
برچسب های عنوان از دست رفته: از آنجا که کاربران و موتورهای جستجو از برچسب های عنوان استفاده می کنند تا بدانند پیوند چیست ، برچسب های عنوان از دست رفته توانایی یک صفحه را برای رتبه بندی برای آن محتوا در SERP ها به خطر می اندازد.
برچسب های عنوان بلند: اگر برچسب عنوان طولانی تر از 65 نویسه باشد ، ممکن است هنگام نمایش در صفحه نتایج جستجو قطع شود. عناوین قطع شده ممکن است باعث شود جستجوگرها روی پیوند شما کلیک نکنند ، در حالی که یک عنوان کاملاً قابل مشاهده به آنها کمک می کند دقیقاً چه چیزی را انتظار داشته باشند.
برچسب های چند عنوان: در صورتی که یک صفحه برچسب های چند عنوان را برگرداند ، مهم است که از کمترین ربط خلاص شوید. صفحات با عناوین توصیفی منحصر به فرد مورد علاقه موتورهای جستجو قرار می گیرند.

6. شامل توضیحات متا مربوطه
توضیحات متا متن توصیفی است که در زیر برچسب عنوان در SERP قرار دارد. مهم است که توضیحات متا قانع کننده بنویسید حتی اگر موتورهای جستجو همیشه آن چیزی را که می نویسید نمایش نمی دهند.
همچنین برای جستجوی متا های تکراری برای چندین صفحه در وب سایت خود مراقب باشید. اگر کاربران قادر به تمایز بین بخش هایی از مطالب در سایت شما نباشند ، می تواند باعث کاهش ترافیک موتورهای جستجو شود.
7. توضیحات تصویر را اضافه کنید
برچسب های alt تصویر یا توضیحات تصویر به موتورهای جستجوگر کمک می کنند تا محتوای غیر متنی سایت شما را فهرست بندی کنند. درج کلمات کلیدی مناسب در توضیحات تصویر یا عناوین شما ممکن است این تصاویر را در نتایج موتور جستجو نمایان کند و به طور بالقوه باعث ایجاد ترافیک اضافی به سایت شما شود. توضیحات تصویر همچنین به نفع کسانی است که از مرورگرهای متنی ، خواننده های صفحه نمایش یا سایر فناوریهای کمکی برای مبتلایان به بینایی بهره می برند.
8. طول URL خود را تماشا کنید
اگرچه استفاده از کل نام مقاله شما در URL وسوسه انگیز است ، اما URL هایی را که خیلی طولانی می شوند مراقب باشید. URL های طولانی می توانند در نتایج جستجو کوتاه شوند و از کلیک کاربران جلوگیری کنند. URL های کوتاهتر برای به اشتراک گذاری اجتماعی آسان تر هستند و قابل خواندن هستند.

9. مقدار مناسب پیوند را اضافه کنید
در صورت لزوم ، محتوای خود را به محتوای مرتبط مرتبط پیوند دهید. این می تواند یک پیوند داخلی به صفحه دیگری در سایت خود شما یا پیوندی به سایت معتبر دیگر باشد.
مراقب باشید پیوندهای زیادی اضافه نشود. پیوندهای زیاد می توانند بر نحوه ارزیابی موتورهای صفحه کیفیت سایت تأثیر منفی بگذارند و حرکت سایت شما را سخت تر کنند. اگر این صفحه حاوی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است ، اطمینان حاصل کنید که محتوای UGC پر از لینک های اسپم نیست.
10. مقالات خود را با هم مرتبط کنید
پیوندهای در سایت (به عنوان لینکهای داخلی نیز شناخته می شوند) به نحوه پیوند صفحات سایت شما به یکدیگر اشاره دارند. پیوندهای در سایت به بازدید کنندگان کمک می کند تا محتوای شما را ارائه دهند. آنها همچنین بلوک های ساختمان برای ساختار (یا سلسله مراتب) سایت شما هستند. سرانجام ، پیوندهای درون سایت به توزیع اقتدار صفحه در سراسر سایت شما کمک می کنند. پیوند داخلی بهتر به معنای افزایش و کیفیت درگیر بازدید کنندگان است. همچنین این امکان را برای خزندگان فراهم می کند تا از سایت شما پیمایش کنند و ایندکس شوند - از این رو ، رتبه های بهتر.
11. مشکلات مربوط به محتوای تکراری را بررسی کنید
محتوای تکراری به محتوای مشابه یا بسیار مشابهی اشاره دارد که در بیش از یک URL نشان داده می شود. در نتیجه موتورهای جستجو مجبور هستند اولویت و اهمیت هر یک از مطالب را در اولویت قرار دهند. غالباً این بدان معناست که فقط یک قطعه از مطالب در SERP قرار می گیرد که ممکن است منجر به قرارگیری ضعیف برای URL شما شود. Canonicalization یا 301 تغییر مسیر می تواند برای پرداختن به محتوای تکراری استفاده شود.

12. صفحه 404 اختصاصی بسازید
در غیر این صورت به عنوان کد HTTP 404 شناخته می شود ، هنگامی که یک بازدید کننده سعی می کند به صفحه ای در سایت شما که وجود ندارد- مثلاً ، حذف یا منتقل شود ، خطاهای صفحه یافت نشد پیدا شود. در صورت انتقال ، یک تغییر مسیر 301 راه حل مناسبی خواهد بود.
صفحات سفارشی نشده یافت نشد می تواند تجربه بهتری را برای بازدید کنندگان ایجاد کند و به موتورهای جستجو بگویید که ترافیکی را به صفحه غیر وجودی ارسال نکنند. در اینجا نمونه های بسیار خوبی از صفحات خلاق صفحه یافت نشد.
13. صفحات بن بست را حل کنید
صفحات بن بست هیچ پیوند خروجی روی آنها وجود ندارد. اگر یک کاربر یا یک خزنده وب به یک صفحه بن بست مراجعه کنند ، آنها قادر به حرکت در هر جای دیگری در سایت شما نیستند. صفحات بن بست یک تجربه ضعیف است و می تواند بر سئو تأثیر منفی بگذارد.

فهرست فنی جستجوگرها
مهم نیست که محتوای شما چقدر خوب باشد ، سایتی که تعدادی از موضوعات فنی سئو را دارد ممکن است هرگز به رتبه بندی کامل خود نرسد. یک حسابرسی سئو تکنیکال مهم است و می توانید با این موارد شروع کنید:
14. مسائل مربوط به عملکرد را حل کنید
سرعت بارگذاری صفحات وب شما چه تاثیری چشمگیر بر تجربه کاربر ، نرخ تبدیل و تعداد صفحاتی دارد که موتورهای جستجو می توانند ایندکس کنند. وارد کردن اصطکاک غیرضروری در سفر کاربر ممکن است باعث شود آنها سایت شما را برای دیگری رها کنند و نرخ تبدیل شما را کاهش دهند. خزنده ها بودجه خزیدن را تعیین کرده اند ، بنابراین صفحات طولانی تر شما را برای بارگیری کمتر تعداد صفحات طولانی تر می کند.
15. بر موبایل فرندلی بودن سایت تمرکز کنید
گوگل در اوایل سال 2018 اعلام کرد که آنها حرکت به سمت شاخص اول موبایل را شروع کرده اند. این بدان معناست که اگر سایت شما دوستانه تلفن همراه نیست ، ممکن است رتبه خود را کاهش دهید. هنگامی که بیش از نیمی از کاربران آنها از دستگاه های تلفن همراه هستند ، Google نمی خواهد صفحات را با تجربه ضعیف در تلفن همراه نشان دهد.
دوستانه موبایل سایت خود را در اینجا بررسی کنید و نسخه های AMP صفحات اصلی خود را ایجاد کنید تا سایت شما سریعتر برای کاربران تلفن همراه بارگذاری شود.
16. اضافه کردن اسکیما
نشانه گذاری Schema کد دیگری است که می توانید به صفحه خود اضافه کنید که اطلاعات بیشتری درباره محتوای شما در موتورهای جستجو ارائه می دهد. Schema اساساً زبانی است که کلیه موتورهای جستجوگر قادر به درک آن هستند و می تواند به شما امکان دهد نتایج جستجوی غنی مانند بررسی های رتبه بندی ستاره ها را در جستجوی ارگانیک بدست آورید.
در اینجا می توانید بررسی کنید که آیا سایت شما از قبل دارای نشانگر اسکیما بوده است یا خیر.
17. پیوندهای شکسته را حل کنید
پیوندهای شکسته پیوندهایی هستند که به جای مراجعه به صفحه مقصد ، پرونده یا تصویر خطایی برمی گردانند. آنها می توانند به دلایل مختلف رخ دهند ، مانند حذف محتوای مرتبط یا حذف URL.
پیوندهای شکسته می توانند روی رتبه موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارند زیرا آنها مانع از ایجاد فهرست کامل سایت شما می شوند. این به معنای پوشش کمتر و رتبه بندی ضعیف است. لینک های شکسته نیز یک تجربه ضعیف برای کاربر است. اگر کاربر با پیوند شکسته مواجه شود ، ممکن است از بازدید از صفحات دیگر در سایت شما دلسرد شود.

18- خطاهای سرور را شناسایی و رفع کنید

خطاهای سرور نشان می دهد مشکلی وجود دارد که سرور وب را از بازگشت صفحه درخواستی باز می دارد. کدهای خطای سرور بی شماری وجود دارد ، اما موارد معمول عبارتند از:

خطای 500 - خطای سرور داخلی
خطای 503 - سرویس در دسترس نیست
خطای 504 - اتمام زمان دروازه

19. ایجاد صفحات در سایت خود (ایجاد نقشه سایت)
قابلیت دستیابی به توانایی دسترسی به مهمترین صفحات در سایت شما با تعداد کمی کلیک ، اشاره دارد. دسترسی خوب باعث می شود تا یک تجربه کاربری بهتر داشته باشید. همچنین به موتورهای جستجوگر کمک می کند صفحات بیشتری را با سرعت بیشتری خسته کنند. اگر موتورهای جستجو نمی توانند دسترسی داشته باشند ، و بنابراین نمی توانند صفحات موجود در سایت شما را بخوانند ، آنگاه این صفحات را نمی توان فهرست بندی یا رتبه بندی کرد.

20- یک پرونده Robots.txt بسازید
از پرونده های Robots.txt می توان برای محدود کردن دسترسی موتورهای جستجو به تمام یا بخشی از سایت شما استفاده کرد. آنها همچنین می توانند برای ذخیره پهنای باند در سایت شما مورد استفاده قرار گیرند ، که می تواند به سرعت بیشتر صفحه و بار بارگذاری کمک کند.
چک لیست امنیتی


21. صدور گواهینامه SSL
یک سایت امن برای کسب رتبه در SERP ها به یک ضرورت تبدیل شده است. اگر سایتی مطمئن ندارید ، کاربران ممکن است قبل از اینکه صفحه شما را ببینند ، گزاف گویی کنند زیرا یک اخطار امنیتی می بینند.
22- فرم ها را ایمن کنید
هنگامی که فرمها از طریق اتصال ایمن (https) قابل دسترسی نیستند ، ممکن است امنیت اطلاعات بازدید کنندگان از طریق چنین فرم هایی به خطر بیفتد. فرم های ایمن از ردیابی ایمیل ها ، رمزهای عبور و موارد دیگر توسط افراد مخرب کمک می کند.

23. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات متا شما امن است

برچسب های نا امن در سایت شما اطلاعاتی در مورد این اطلاعات ارائه می دهند


 نرم افزار اساسی که می تواند به کسی کمک کند حمله یا به خطر بیاندازد وب سایت شما.
فهرست معروفیت ها و بک لینک ها
24. از سایتهای برتر پیوند بگیرید
اعتبار سایت و قرارگیری موتور جستجوگر شما می تواند تحت تأثیر تعداد سایتهایی باشد که به آن پیوند دارند. هرچه تعداد سایتهای بیشتری به صفحات شما بک لینک بدهد ، موتورهای جستجو معتبرتر ، قابل اعتمادتر و مرتبط تر ، سایت شما را تفسیر می کنند. اگر سایت هایی که به صفحات شما پیوند دارند بسیار معتبر هستند ، این یک سیگنال حتی قوی تر برای موتورهای جستجو است که صفحات شما معتبر هستند.
یک قانون مهم برای هر استراتژی پیوندی این است که همیشه اولویت کیفیت بیش از کمیت باشد ، زیرا موتورهای جستجو از تعدادی متغیر برای تحلیل لینک استفاده می کنند:

  • تعداد پیوندها به صفحات شما
  • محبوبیت سایتهای مرتبط با شما
  • ارتباط پیوندها به صفحات شما - آیا انکر تکست عبارات مربوط به محتوای شما را شامل می شود؟
  • تاریخچه پیوند سایتهایی که به شما پیوند می دهند (وب سایت های اسپم تمایل به پیوند با یکدیگر دارند)
  • تازه بودن پیوندها به صفحات شما
  • سوشال سیگنال - آیا صفحات شما در رسانه های اجتماعی مرتبط هستند؟

25. متن لنگر خود را مرتب کنید
متن Anchor متن قابل کلیک یک لینک پیوندی است که به صفحه دیگری در وب سایت منتهی می شود. مانند برچسب عنوان ، کاربران و موتورهای جستجو از انکر تکست استفاده می کنند تا به تصمیم گیری در مورد صفحه مقصد بپردازند. این امر باعث می شود نمایه سازی کارآمدتر و مرورگر کاربر مناسب تر باشد. متن لنگر توصیفی همچنین به ارتباط پیوند کمک می کند - یک عامل مهم در رتبه بندی SERP.
داشتن متن لنگر توصیفی در مورد پیوندهای داخلی سایت شما و همچنین پیوندهای خارجی از سایت دیگری به سایت شما اعمال می شود. به عنوان مثال ، اگر میهمان خود را ارسال می کنید ، سعی کنید به صفحه اصلی ارگانیک در سایت خود با کلمه کلیدی مورد نظر برای آن صفحه در متن انکر تکست پیوند دهید.
 

  • meysam shams
  • ۰
  • ۰

ابزار و منابع بیشتری برای سئو و بازاریابی اینترنتی در آنجا وجود دارد تا بتوان از آن حساب کرد. با انتخاب بسیاری از افراد ، احساس غرق شدن وجود دارد - به خصوص اگر تجربه بهینه سازی موتور جستجو را ندارید.

ابزارهای سئو

برای کمک به از بین بردن برخی از آن سردرگمی ، در اینجا لیستی از بهترین ابزارها برای انجام تحقیقات مرتبط با سئو در اینجا آمده است:

1. SEMRush

این ابزار برای تعیین سلامت یک سایت مفید است. یک راه این کار این است که با انجام ممیزی در مناطقی از سایت شما که قابل مشاهده نیستند. این همه چیز را از بک گراندها گرفته تا منحصر به فرد بودن عناوین و توضیحات متا را بررسی می کند. این اجازه می دهد تا شما را به خواندن گزارش های دقیق در مورد SEO خود و آنچه در آن وجود ندارد. به سرعت می توانید خطاها را در سایت خود مشاهده کنید. SEMRush همچنین با دیدن اینکه رقبا برای چه رتبه هایی رتبه بندی می کنند ، راهی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی ارائه می دهد.

 

2. Ahrefs

AHrefs بسته ای از ابزار است که شامل یک تحلیل گر سایت ، تحلیل محتوا ، نشان دهنده رتبه ، گزارش خزش است. هر زمان که نیاز به انجام هر نوع تحقیق در زمینه بک لینک برای دریافت اطلاعات لینک سازی رقبا باشد ، این یک بسته عالی است. این اطلاعات را به شما می دهد از جمله اینکه رشد لینک شما طبیعی است ، تعداد بسیاری از بک لینک های شما از سایت های .edu یا .gov ، تعداد پیوندهای ورودی که از IP های منحصر به فرد به دست می آیند ، و موارد دیگر.

 

3. کنسول جستجوی Google

ابزارهای جستجوی کنسول ، که قبلاً با عنوان Google Webmaster Tools شناخته می شدند ، رایگان بوده و به گونه ای طراحی شده اند که به وب مسترها امکان انجام چندین کار اساسی از جمله ارسال نقشه سایت ، تأیید یک فایل robots.txt ، رفع خطاها ، بروزرسانی در یک فایل HTML ، و خیلی بیشتر. وب مسترها و متخصصان سئو می توانند از این ابزارها برای یافتن اطلاعات مربوط به ترافیک جستجو ، خزیدن داده ها و به روزرسانی های وضعیت فنی استفاده کنند.

4. soovle

این ابزار ساده ، پیدا کردن کلمات کلیدی را که افراد در حقیقت نه تنها در موتورهای اصلی جستجو ، بلکه در YouTube ، Answers.com ، Wikipedia و… جستجو می کنند ، آسان می کند. اگر از Soovle با BuzzSumo استفاده می کنید ، می توانید فرصت های بسیاری برای ایجاد محتوای بهتر برای کاربران اینترنتی هدفمند پیدا کنید.

 

5. BuzzSumo

این یک منبع عالی است که به شما کمک می کند درک کنید چه نوع محتوا در حال حاضر دارای رتبه بالایی در اینترنت است. شما فقط می توانید یک موضوع مربوط به صنعت خود را وارد کنید تا ببینید چه محتوا در حال حاضر رتبه 1 را دارد. همچنین به شما امکان می دهد برای درک بهتر از علاقه مخاطبان مورد نظر خود به مرور نظرات در صفحه رتبه بندی برتر بپردازید.

6. Followerwon

ابزاری متعلق به Moz ، Followerwonk یک پلتفرم پیشرفته تحلیلی توییتر است. اگر توییتر یکی از شبکه های رسانه های اجتماعی است که شما در آن درگیر هستید ، می توانید از این ابزار برای تحلیل پیروان سایر افراد در حوزه خود استفاده کنید. همچنین می تواند برای یافتن تأثیرگذار اجتماعی در صنعت شما و ردیابی و سنجش موفقیت کمپین های توییتر مورد استفاده قرار گیرد.

7. Majestic

Majestic یک مجموعه گسترده است که از چهار سطح دسترسی تشکیل شده است. سطح پایه رایگان و محدود است ، اما هنوز ابزارهای بسیار مفیدی مانند تاریخچه Backlink و Site Explorer را ارائه می دهد. دومی آدرس اینترنتی شما را می گیرد و اطلاعات زیادی در مورد آن به شما ارائه می دهد.

 

علیرغم اینکه یک مجموعه جامع با سطح های مختلف است ، استفاده از آن بسیار آسان است - حتی برای مبتدیان

مطالب مرتبط:

نکاتی برتر برای تأثیرگذاری بیشتر کلمات کلیدی در استراتژی سئو خود

اهمیت نقشه سایت در سئو

 

  • meysam shams
  • ۰
  • ۰

شما یک استراتژی کلمه کلیدی را تعریف کرده اید ، در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کرده اید و یک پروفایل بک لینک قوی ایجاد کرده اید. شما حتی به تحقیقات کلمات کلیدی و بازاریابی حوزه کاری خود تسلط پیدا کرده اید. بنابراین چرا رتبه وب سایت شما همانطور که باید رترشد نمیکند؟

مشکلات سئو تکنیکال می تواند اهداف بازاریابی جستجوی شما را فریب دهد. غالباً آخرین چیزی که بازاریابان جستجو با آن روبرو می شوند ، فرض بر این است که خارج از اختیار تیم است. اما عدم رسیدگی به مشکلات فنی SEO می تواند منجر به کاهش رتبه بندی ، معیارهای تعامل منفی و خطاهای خزیدن شود. این حتی می تواند منجر به ناپدید شدن وب سایت شما از صفحات نتایج موتور جستجو به طور کلی شود.

سئو تکنیکال

اگر می خواهید اصول اولیه SEO فنی و چگونگی ایجاد یک برنامه عملی آن را فرا بگیرید ادامه متن را بخوانید.

سئو تکنیکال چیست؟
موتورهای جستجو از فاکتورهای رتبه بندی متعددی استفاده می کنند - سرعت سایت ، امنیت ، طراحی دوستانه موبایل - برای تصمیم گیری در مورد نتایج جستجو. سئو فنی اصطلاح چتر برای فعالیتهایی است که به خزندگان موتور جستجو کمک می کند تا کار خود را انجام دهند و به آنها این امکان را می دهد که سایت شما را به درستی فهرست کنند.

کمک به موتورهای جستجو در انجام کار خود به معنای آگاهی از نحوه عملکرد ایندکس کردن است. موتورهای جستجوگر الگوریتم های رتبه بندی خود را همیشه مرتب می کنند - تصور می شود که گوگل الگوریتم موتور جستجوگر خود را بین 500 تا 600 بار در سال تغییر می دهد! سئو فنی باید همواره در حال تغییر باشد و همگام با موتورهای جستجو باشد.

ممکن است جزئیات تغییر کنند ، اما هدف نهایی ثابت است: بهبود رتبه بندی SERP از طریق بهینه سازی وب سایت و سرور. این فعالیت ها ، همزمان با بهینه سازی های موجود در صفحه جستجوگرها غیر فنی ، شانس خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی وب سایت شما را افزایش می دهند.

چگونه SEO فنی با سایر انواع سئو متفاوت است؟
به منظور جستجو در زمینه رتبه بندی خارج از محتوا و پیوندها ، به سئو فنی فکر کنید. ا

SEO فنی: بهینه سازی وب سایت و سرور که در کد یا معماری یک سایت ساخته شده است ، از برچسب های متا گرفته تا امنیت سایت.
سئو داخلی: SEO در صفحه به همه چیز در قسمت جلوی سایت شما اشاره دارد که باعث می شود رتبه بندی جستجو از جمله قالب بندی محتوا ، بهینه سازی تصویر و شیوه های پیوند داخلی بهبود یابد.
سئو خارجی: ایمن سازی پیوندهای با کیفیت بالا از طریق رسانه های تبلیغاتی ، وبلاگ نویسی در سایت های دارای قدرت بالا و سایر مواردی که لینک های خارجی ایجاد می کند به وب سایت شما باز می گردد.
سئو خارج از صفحه حاکی از اطمینان خاصی به شخص ثالث است - گرفتن سایتها برای توافق برای میزبانی مطالب و یا پیوند دادن به شما. جستجوگرها بر روی صفحه و فنی کاملاً تحت کنترل شما هستند. این یک فرصت عالی برای تمرکز بر روی هر دو سمت مناسب را باز می کند ، و این یک راه مطمئن برای افزایش شانس حضور سایت شما در صفحات نتایج است.

چک لیست سئو تکنیکال
بهبود SEO فنی سایت نیازی به ایجاد مشکل نیست. در اینجا راهنمای گام به گام نحوه شناسایی و رفع اشتباهات رایج ، به علاوه نحوه بهینه سازی فاکتورهای SEO فنی برای به دست آوردن در جستجو وجود دارد.

مرحله 1: خطاها را پیدا کنید
یک راه سریع برای شروع کار با پیدا کردن و رفع خطاهای موجود در سایت است. خطاهای فنی می تواند به این معنی باشد که خزندگان صفحات شما را به درستی ایندکس نمی کنند یا در بدترین حالت ، اصلاً آنها را ایندکس نمی کنند. پاکسازی این خطاها اولین گام ضروری برای هر پروژه فنی SEO است.

اجرای یک ممیزی سئو فنی تکنیکی شروع خوبی است. ابزار حسابرسی سایت الکسا خطاهای مرتبط را شناسایی می کند ، گزارش های قابل بارگیری و توصیه هایی در مورد رفع مشکل رایج ارائه می دهد.

چگونه خطاهای سایت را بهبود بخشیم
یافته ها را در پرونده CSV بارگیری کنید. برای اطمینان از اینکه در رفع مشکلاتتان کار کردید ، با هر یک از خطاها مقابله کنید و دوباره حسابرسی را مجدداً انجام دهید. الکسا به طور خودکار هر دو هفته یک بار سایت را دوباره بررسی می کند تا به شما در حفظ حداقل خطاهای فنی SEO کمک کند.

مرحله 2: تجدید نظر در معماری سایت
معماری سایت به نحوه ساختاردهی اطلاعات در وب سایت اشاره دارد. به عنوان مثال ، چگونگی ترتیب صفحات به دسته ها یا مسیری که برای حرکت بین بخش های سایت استفاده می شود. معماری وب سایت بر نحوه تجربه کاربران انسانی و خزندگان موتور جستجو در سایت تأثیر می گذارد.

معماری سایت منطقی برای خزندگان بهتر است زیرا به آنها امکان می دهد وب سایت شما را به راحتی مرور و فهرست بندی کنند. به عنوان مثال اگر شما یک سایت تجارت الکترونیکی هستید ، صفحات محصول خود را به دسته بندی تقسیم کنید ، به یک سری از زیر شاخه ها وارد شوید. این به مدیران سایت اجازه می دهد تا یک ساختار منطقی را حفظ کنند و صفحات جدید را در صورت لزوم به ساختار ایجاد شده تبدیل کند.

سایتهای با معماری بد احتمالاً دارای زیر دامنه ها یا زیرشاخه هایی هستند که ناخوشایند شده اند و همچنین صفحات بن بست. یک سایت خوب ساختار یافته از بودجه خزنده بی نیاز استفاده نمی کند و سریعتر در صفحات نتایج قرار می گیرد.

نحوه بهبود معماری سایت
مطمئن شوید که سایت شما نقشه سایت XML دارد. این لیستی از مهمترین صفحات است که به گونه ای تهیه شده است تا اطمینان حاصل شود موتورهای جستجو آنها را می فهمند ، می یابند و می خزند.

در مرحله بعد ، URL های سایت را در یک جریان منطقی ، از دامنه به طبقه بندی تا زیر شاخه ، سازماندهی کنید. در آینده ، URL های جدید درست در معماری قرار می گیرند.

در آخر ، ساختارهای URL را برای جستجو بهینه کنید. کلمات کلیدی اصلی را نزدیک به دامنه root قرار دهید و طول URL را تا 60 نویسه یا 512 پیکسل نگه دارید.

مرحله 3: از محتوای تکراری خلاص شوید
محتوای تکراری محتواست که در چندین صفحه در همان دامنه یا در دامنه ها ظاهر می شود. این بدخواه نیست و مجازات گوگل را دریافت نمی کند ، اما هنوز هم باید اصلاح شود. به این دلیل است که اگر خزندگان نمی دانند که کدام صفحه یک صفحه اصلی یا صفحه معمولی است ، آنها نمی دانند کدام نتیجه را در SERP ها نشان دهند.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، سایت شما می تواند رتبه ای پایین تر از آن چیزی که شایسته آن است باشد یا در کل از صفحات نتایج فیلتر شود.

نحوه بهبود محتوای تکراری
ابزار حسابرسی سایت الکسا محتوای تکراری در سایت را شناسایی می کند. برخی از خطاها دارای یک مشکل سریع هستند: برای مثال ، تکرار عنوان ها و توضیحات فقط به شما نیاز دارند که متا را دوباره بازنویسی کنید تا اصلی باشد و با هدف جستجو مطابقت داشته باشد. کل صفحات محتوای تکراری می تواند به یک تغییر مسیر 301 یا یک برچسب هدر-کانونیک نیاز داشته باشد.

مرحله 4: بهبود سرعت سایت
40٪ از افراد اگر بارگذاری بیش از سه ثانیه طول بکشد ، صفحه وب را ترک نمی کنند. این کاربران تندرست همه سیگنال های منفی افزایشی را در مورد کیفیت سایت شما به موتورهای جستجو ارسال می کنند ، و این باعث می شود که رتبه بندی آن در صفحات نتایج دشوار نباشد.

اما بارگذاری کند فقط به دلیل تندرست کاربران خوب نمی شود. سرعت صفحه همچنین یک سیگنال رتبه بندی مستقیم است ، همانطور که گوگل در سال 2010 تأیید کرده است. رفع یک سایت با سرعت کند باید در پروژه های فنی جستجوگر اولویت باشد.

چگونه بار بار صفحه را بهبود بخشیم
سرعت بارگیری صفحه سایت خود را با اجرای آن از طریق PageSpeed ​​Insights بررسی کنید. این ابزار Google سرعت وب سایت شما را در دو بخش موبایل و دسک تاپ محاسبه می کند

نمره زیر 90 بدان معنی است که می توانید سرعت سایت شما بهبود یابد. سایت خود را سریعتر کنید:

تمیز کردن کد سایت: پرونده های جاوا اسکریپت ، HTML و CSS را به حداقل رسانده و ترکیب کرده و کدهای غیرضروری مانند شکست خط را از بین ببرید.
فشرده سازی تصاویر و فیلم ها: ابزارهایی مانند TinyPNG و HandBrake به سرعت فایلهای بزرگ را فشرده می کنند. در نظر بگیرید که آن را یک قدم دورتر برداشته و تصاویر خود را با فرمت های کاملاً فشرده شده سرو کنید.
کاهش اسکریپت ها ، افزونه ها و زنجیره های تغییر مسیر: یاهو می گوید که 80٪ از زمان بارگیری یک صفحه صرف بارگیری چیزهایی مانند صفحه سبک و اسکریپت ها می شود. این عناصر کد را به حداقل ممکن نگه دارید.
کد و پرونده های وب سایت شما لاغر تر است ، سریعتر بارگذاری می شود. نگه داشتن وزن صفحه و درخواست های صفحه به حداقل ممکن بهترین روش برای مدیران سایت است.

مراحل سئو تکنیکال

مرحله 5: امنیت سایت را افزایش دهید
سرورهایی که برای اجرای پروتکل انتقال Hypertext (HTTP) استفاده می شوند. این سیستم راهی سریع برای ارسال داده بود ، اما امن نبود. بهتر است از HTTPS ، سیستمی با پروتکل اضافه شده در بالا استفاده کنید. این پروتکل اضافه شده — Secure Sockets Layer (SSL) داده ها را رمزگذاری می کند و با خیال راحت آن را به سراسر وب منتقل می کند.

گوگل HTTPS را به عنوان یک عامل رتبه بندی در سال 2014 معرفی کرد ، و با اینکه تنها یک سیگنال سبک وزن است ، این یک عمل خوب برای امنیت اطلاعات کاربران است. براساس گزارش GlobalSign ، 84٪ از کاربران در صورت عدم اطمینان از سایت ، سایت را ترک می کنند.

نحوه بهبود امنیت سایت
اگر هنوز HTTP غیر ایمن را اجرا می کنید ، به توسعه دهندگان خود بخواهید که در اسرع وقت به HTTPS (امن) تغییر دهند. باید یک گواهی SSL خریداری کنید و 301 تغییر مسیر را از صفحات HTTP به صفحات امن جدید تنظیم کنید. هرکسی که پیوندهایی به سایت قدیمی شما دارد به طور خودکار به نسخه امن هدایت می شود.

مرحله ششم: طراحی دستگاه دوستانه را معرفی کنید
طبق آمار Statista ، تقریباً نیمی از ترافیک وب را در سرتاسر جهان تشکیل می دهد. و این تنها در چند سال آینده رو به رشد است: اریکسون پیش بینی می کند تا سال 2022 میزان ترافیک ایجاد شده توسط تلفن های هوشمند در سال 2016 به 10 برابر نرخ افزایش یابد.

با وجود این ، 44٪ از وب سایتهای شرکت Fortune 500 سازگار با موبایل نیستند. بسیار تعجب آور با توجه به یک سایت پاسخگو ، یک سیگنال رتبه بندی سنگین وزن است.

نحوه بهبود طراحی دستگاه دوستانه
سایت خود را در ابزار جستجوگر دوستانه تلفن همراه Google آزمایش کنید تا صفحاتی را ببینید که به طور کامل روی تلفن بارگیری نمی شوند. همچنین صفحه های شتاب موبایل (AMP) را معرفی کنید ، یک پروژه Google که صفحات را برای مرور موبایل سرعت می بخشد. می توانید با ایجاد صفحات اصلی AMP HTML یا با نصب یک افزونه AMP در CMS خود ، با AMP شروع کنید.

مرحله 7: از نشانه گذاری داده های ساختاری استفاده کنید
داده های ساخت یافته اطلاعاتی در مورد سایت شما یا صفحات خاص در سایت شماست که به طور مرتب در یک پایگاه داده سازماندهی می شوند. این سازمان تجزیه و تحلیل سریع داده ها را برای موتورهای جستجو آسانتر می کند. استفاده از داده های ساخت یافته ، شانس رتبه بندی در ویژگی های SERP ، مانند قطعه های ثروتمند را افزایش می دهد ، که می تواند منجر به افزایش نرخ کلیک از طریق صفحات نتایج به سایت شما شود.

چگونه می توان داده های ساخت یافته را بهبود بخشید
نشانه گذاری طرحواره ساده ترین راه برای ساختن داده های وب سایت است. نشانه گذاری Schema کدی است که در سایت شما قرار دارد و به موتورهای جستجوگر کمک می کند با استفاده از خزنده ها بدانند که کلمات کلیدی به چه معنی است ، نتایج بهتری را به دست آورند.
وقتی خطاهای رایج را برطرف می کنید ، SEO فنی پایان نمی یابد. اندازه گیری و ردیابی تأثیر این اصلاحات با گذشت زمان به شما کمک می کند یاد بگیرید کدام یک از فاکتورهای فنی SEO بیشترین آسیب را به رتبه بندی شما وارد می کنند (یا به شما کمک می کنند). بر اساس آن فعالیتهای آینده را در اولویت قرار دهید و تأثیرات مثبتی بر ترافیک ارگانیک خواهید دید.

http://shamsseo.blog.ir

 

  • meysam shams