بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مدبر مارکتینگ یک شرکت هنگام ارزیابی پروپوزال سئو آژانس باید به دنبال چه چیزی باشد؟ یکی از تصمیمات کلیدی که بسیاری از شرکت ها در رابطه با بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) باید بگیرند، تصمیم گیری در مورد ایجاد یا ایجاد تیم داخلی یا همکاری با آژانس یا مشاور خارجی است. هر دو رویکرد مزایا و معایب دارد و بسیاری از مشاغل اغلب ترکیبی از این دو را انتخاب می کنند: ایجاد یک تیم داخلی و همکاری با مشاوران خارجی برای حمایت از بهترین شیوه ها و راهنمایی های مداوم.

اگر تصمیمی برای همکاری با یک آژانس سئو گرفته شود، چندین مرحله باید انجام شود، از جمله انتخاب طیف وسیعی از آژانس ها و بعداً مدیریت یک فرایند پیچیده.

با این حال، ابتدا مشاغل باید برای سئو جستجو کنند و پروپوزالات طیف وسیعی از آژانس ها را بررسی کنند. در این پست، من قصد دارم برخی از عوامل کلیدی را که یک بازاریاب سمت مشتری باید در پروپوزال سئو یک آژانس جستجو کند، مرور کنم.

 

پروپوزال سئو

 

عوامل کلیدی در هر پروپوزال آژانس سئو

در تجربیات من در بررسی پروپوزالات، عوامل متداولی وجود دارد که باید آنها را در اینجا ذکر کنید. البته، هر پروپوزالی باید برجسته باشد، بنابراین ما یک الگوی پروپوزالی سئو مفصل تری در Word در جعبه ابزار سئو خود داریم که شامل 10 عامل است که می تواند برای تمایز بین پروپوزالات مورد استفاده قرار گیرد.

1. ممیزی و بررسی اولیه

این مرحله برای هر آژانس فعلی سئو، به آنها امکان می دهد عملکرد موجود را مرور کرده، مشکلاتی را که باید برطرف شوند شناسایی کرده و مبنایی را برای سنجش تلاش های آینده سئو تعیین کنند. شناسایی "بردهای سریع" هم در نمایندگی و هم در مشتری بسیار محبوب است، بنابراین تکنیک هایی که برای این کار استفاده می شود باید با جزئیات توضیح داده شود.

2. شناسایی و اولویت بندی کلمات کلیدی

این زمانی است که کار واقعی سئو شروع می شود. فرایند شناسایی کلمات کلیدی به آژانس سئو اجازه می دهد تا با لیست های موجود کلمات کلیدی کار کند تا کلمات کلیدی و موضوعات کلیدواژه ای را که بیشتر مرتبط با کسب و کار هستند در اولویت قرار دهد. مشتریان به دنبال تکنیک های کمی هستند که فرصت و بازدهی سئو را نشان دهد. برای کمک به دقیق تر شدن پروپوزال، نحوه بررسی نمایندگی یک گروه از محصولات توسط نمایندگی را بپرسید، سپس این دسته نمونه را می توان در طول پروپوزال بررسی کرد.

3. معیار سنجی رقبا

به طور مشابه با مرحله شناسایی کلمات کلیدی، فرآیند معیارسنجی رقبا شامل انتخاب انواع مختلف رقبا در نتایج جستجو است که مشتری باید عملکرد را در برابر آنها معیار قرار دهد.

4. ممیزی فنی سئو

ممیزی فنی بررسی می کند که Googlebot و سایر روبات های موتورهای جستجو می توانند با موفقیت صفحات مختلف را خزیده و فهرست بندی کنند، این شامل تجزیه و تحلیل مجدد هدایت ها، محتوای تکراری، نقشه های سایت، دسترسی خزنده و کد منبع است. درک این که چگونه یک فرایند نمایندگی بهتر از دیگری است، بر اساس یک پروپوزال برای مشتری دشوار است، بنابراین برای مشخص شدن آن می توانید یک منطقه چالش برانگیز از سایت را مشخص کنید.

5. ممیزی بک لینک

با توجه به به روزرسانی های مختلف google penguin، داشتن یک پروفایل پیوند طبیعی هرگز مهمتر نبوده است. شناسایی پیوندهای بی کیفیت به عنوان بخشی از سم زدایی پیوند در اینجا مهم است، بنابراین به دنبال فرآیند و ابزارهایی باشید که آژانس از آنها استفاده می کند.

6. بررسی کیفیت محتوا-در محل و خارج از سایت

این مرحله همچنین شامل دو بخش است:

سئو داخلی-بررسی اثربخشی همه محتوای در محل، از جمله صفحات محصولات، وبلاگ/مقالات، دارایی های بازاریابی محتوا مانند اینفوگرافیک، صفحات فرود، پشتیبانی و جستجوی در محل

سئو خارجی-تجزیه و تحلیل نحوه و مکان توزیع یا استفاده از محتوا در سایت های دیگر و نحوه پیوند مجدد آن به وب سایت مشتری

7. بررسی رسانه های اجتماعی

این شامل ممیزی نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی در حال حاضر است و باید هرگونه شکاف یا فرصتی را که مورد استفاده قرار نمی گیرد نشان دهد.

با توجه به اینکه بسیاری از کانال های رسانه های اجتماعی بسترهای کلیدی برای توزیع و به اشتراک گذاری محتوا (اعم از پولی و ارگانیک) هستند، یک آژانس سئو باید بتواند در مورد سرمایه گذاری مشتری در فضای اجتماعی راهنمایی کند.

8. استراتژی و جهت

پس از شناسایی کلمات کلیدی، معیارهای رقبا و بررسی سئو و محتوای فنی موجود، آژانس در موقعیتی خواهد بود که توصیه مفصلی از استراتژی سئو و مسیری که مشتری باید دنبال کند ارائه دهد.

استراتژی و جهت آژانس پروپوزال شده باید با اهداف و اهداف سطح بالای مشتری و فلسفه کسب و کار (به عنوان مثال رتبه خوب به هر قیمتی در مقایسه با روش کلاه سفید در سئو) مطابقت داشته باشد.

9. برنامه ریزی، گزارش و پیش بینی

پس از توافق استراتژی و جهت، آژانس سئو باید دیدی در مورد نحوه پیش بینی عملکرد آنها بر اساس برنامه هایی که ارائه می دهد و نحوه گزارش عملکرد آنها به صورت هفتگی و ماهانه ارائه دهد. باید یک نمای کلی از موارد زیر وجود داشته باشد:

- همسویی با اهداف و اهداف کسب و کار

- KPI ها و معیارهای اصلی سئو

- ابزارها و فرآیندهای تجزیه و تحلیل

10. هزینه ها و منابع

در نهایت، آژانس نحوه پروپوزال کار با مشتری را توضیح می دهد.

مهم این است که در مورد سابقه آژانس، تجربه آنها در سئو (و همچنین سایر فعالیتهای رسانه ای کسب شده، مانند بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی) و اندازه تیم آنها، ایده روشنی داشته باشید.

و البته، آژانس همچنین راهنمای هزینه و توصیه ای در مورد نحوه کار آنها (به عنوان مثال نگهدارنده، PRF و غیره) ارائه می دهد.

در نهایت، ممکن است اشاره ای به یک بازبینی یا ارزیابی برای بررسی روند بهبود جهت درک موثر بودن روند آژانس وجود داشته باشد. هر ماه چه چیزی تحویل خواهند داد؟ آنها به چه تحویل های مشخصی متعهد هستند؟

علاوه بر عناصر اصلی یک پروپوزال سئو که به آن اشاره شده است، عوامل زیر نیز باید مورد توجه قرار گیرد:

11. تناسب شرکت

همانطور که در مورد هر نوع استخدام، باید "تناسب" و "شیمی" مناسب بین مشتری و نمایندگی، چه در سطح شرکت و چه در سطح پرسنل وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، یک آژانس ممکن است دارای سطح عالی از تخصص و سابقه موفقیت عالی باشد، اما اگر در بخش یا صنعت کاملاً متفاوتی بوده است، ممکن است با سازگاری مشکلاتی وجود داشته باشد، به عنوان مثال. ملاحظات انطباق در خدمات مالی یا صنعت پزشکی.

12. ادغام با سایر رسانه ها

برای اکثر مشاغل، سئو یکی از بسیاری از تاکتیک های بازاریابی است که در اختیار آنها است. بنابراین مهم است که در نظر بگیریم که چگونه تلاش های سئو یک آژانس با بازاریابی نمایش، بازاریابی مجدد و جستجوی پولی ادغام می شود.

ادغام جستجوی پولی و ارگانیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به ویژه در مورد اولویت بندی و آزمایش کلمات کلیدی (برای کلمات کلیدی، صفحات فرود و سرفصل ها).

بنابراین، من اینگونه می بینم که عوامل متعددی را باید در نظر گرفت. چگونه آن را می بینید - آیا حوزه های دیگری وجود دارد که بر آنها تأکید کنید؟

  • meysam shams