بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

صنعت بازاریابی آنلاین همچنان رشد می کند که مشاغل بیشتری به اینترنت می روند تا به دریایی از مشتریان بالقوه آنلاین بفروشند. اما برای پیشرفت هر شغلی ، آنها باید خود را در جستجوی سریع Google (یا Bing ، Yahoo و غیره) پیدا کنند. در حال حاضر ، بیش از 1 میلیارد وب سایت وجود دارد و هر یک از اینها باید برای جلب توجه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP). این امر یادگیری بهینه سازی موتور جستجو را به یک مجموعه مهارت جذاب و روشی عالی برای کسب امتیاز رقابتی در بازار کار تبدیل می کند.

آنچه در زیر می آید مروری است بر بهینه سازی موتور جستجو ، مزایای تبدیل شدن به یک متخصص سئو ، نحوه دستیابی به یک شغل سئو و اینکه چرا آموزش و یادگیری عملی به شما کمک می کند در این صنعت رو به رشد برتری داشته باشید.

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) عملی است که باعث افزایش ترافیک ارگانیک از نتایج موتور جستجوی غیرپولی در Google ، Yahoo ، Bing و دیگران به وب سایت شما می شود. برای رتبه بندی مناسب برای کلمات کلیدی که برای شما مهم هستند و باعث برجسته شدن وب سایت شما در نتایج جستجو می شود ، استفاده از تاکتیک های جستجوگرها الزامی است.
درک نحوه کار موتورهای جستجو

بخشی از اطمینان از بهینه سازی صفحات وب شما ، درک نحوه کار موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو با ذکر صفحات وب که بیشترین ارتباط را با اصطلاحات جستجوی افراد دارند ، به کاربران توجه می کنند.

عوامل متعددی وجود دارد که موتورهای جستجو از آنها برای تجزیه و تحلیل و تعیین ارتباط برای یک وب سایت خاص استفاده می کنند. Google اغلب این موارد را فاش نمی کند ، اما موارد زیادی وجود دارد که به طور گسترده ای توسط بازاریابان شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. یک متخصص سئو باید از فاکتورهای برتر رتبه بندی آگاه باشد و طبق نظر OptinMonster ، بهترین فاکتورهای رتبه بندی سئو در سال 2019 عبارتند از:

  •     سن دامنه ، URL و اختیارات
  •     پیوندها
  •     موبایل دوستی
  •     محتوای بهینه شده
  •     سرعت صفحه (از جمله سرعت صفحه تلفن همراه)
  •     اطلاعات تجاری واقعی
  •     یک وب سایت امن و قابل دسترسی
  •     سیگنال های اجتماعی
  •     سئو فنی
  •     تجربه کاربر (Google RankBrain)

درجه بندی وب سایت ها بر اساس میزان مطابقت آنها با عوامل رتبه بندی موتور جستجو و بهترین روش ها انجام می شود. صفحات وب که این کار را به بهترین وجه انجام می دهند نسبت به دیگران که این کار را نمی کنند ، پیشی می گیرد. موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی وب سایت به طور کلی سه مرحله را دنبال می کنند:

خزیدن
موتورهای جستجو دارای عنکبوت یا ربات هایی هستند که یک وب سایت را اسکن می کنند ، مطالب را کپی می کنند و در فهرست موتور جستجو ذخیره می کنند.
نمایه سازی
این روش افزودن صفحات وب به نتایج جستجو است. اگر وب سایت شما در فهرست موتور جستجو نیست ، کاربران شما را در نتیجه نمی یابند.
رتبه بندی
وقتی چیزی را در Google تایپ می کنید ، مرتبط ترین وب سایت ها (از فهرست) در نتایج جستجو ظاهر می شوند. این نتایج بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله مکان کاربر ، زبان ، تجربه و غیره است.

متخصص سئو کیست؟

اگرچه کلمه‌ی متخصص همواره برای پزشکان به کار رفته است، اما گاهی در حرفه‌های کاری دیگر نیز کاربرد دارد. در دنیای بازاریابی‌های آنلاین، تنها فردی که به الگوریتم گوگل و استراتژی پیچیده‌ی سئو مسلط باشد، می‌تواند موجب دیده شدن و پیشرفت کسب و کارها شود. متخصص سئو در واقع به کسی گفته می‌شود که با به کارگیری تکنیک‌های خاص با روش بهینه سازی برای موتور جستجوگر گوگل، موجب افزایش ترافیک و بازدید سایت خواهد شد. به عبارت دیگر به فردی که آموزش سئو دیده و بر اصول آن مسلط باشد، متخصص سئو گفته می‌شود.

مزایای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

SEO ممکن است چالش برانگیزترین و پاداش آورترین رشته بازاریابی باشد ، که ترکیبی از داده ها ، تجزیه و تحلیل ها ، بازاریابی محتوا و مهارت فنی است. تسلط بر SEO و استفاده از آن ، پتانسیل تلاش های بازاریابی شما را باز می کند.
تقاضا برای کارشناسان جستجوگرها

متخصصان سئو در تقاضا زیاد هستند زیرا شرکت ها برای به روز نگه داشتن رقبا ، بهینه سازی موتور جستجو را انجام می دهند. کارشناسان سئو استخدام شده اند تا به تیم های بازاریابی کمک کنند تا ترافیک وب با کیفیتی را بدست آورند ، به ایجاد مبارزات دیجیتالی موفق و ایجاد تجارت جدید برای شرکت کمک کنند.

این روزها انتظار می رود که یک متخصص سئو مسئول نیمی از مراجعه به یک وب سایت متوسط ​​باشد. با توجه به اینکه سایتهایی که موفق به کسب 5 موقعیت برتر در SERP می شوند ، تخمین زده می شود 68 درصد کلیک داشته باشند ، کسب رتبه بالا می تواند تأثیر بسزایی در رشد و درآمد کسب و کار شما داشته باشد.

این که آیا شما در حال حاضر یک متخصص SEO هستید یا در زمینه کار خود فعالیت می کنید ، یک کار SEO نوید هیجان و پتانسیل فوق العاده ای برای رشد را می دهد. راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید با تجربه سئو از آنها استفاده کنید ، از جمله بازاریابی محتوا ، مشاوره تجاری و تجزیه و تحلیل داده ها.

مسئولیت های شغلی یک متخصص SEO

بسیاری از اجزای مختلف یک استراتژی SEO را تشکیل می دهند. روزهای شما در یک کار معمولی SEO تنوع زیادی خواهد داشت و مسئولیت های شما احتمالاً شامل موارد زیر است:
بهینه سازی

بهینه سازی مهمترین مسئولیت یک متخصص سئو خواهد بود. این شامل بهینه سازی موتور جستجو در داخل و خارج از صفحه است. انواع اصلی آن عبارتند از:
سئو در صفحه

    ایجاد و بهینه سازی محتوا
    بهینه سازی تبدیل
    برچسب های سربرگ ، برچسب های عنوان ، برچسب های توضیحات متا
    تصاویر و متن ALT
    تحقیق و قرار دادن کلمات کلیدی
    ساختار URL
    تجربه ی کاربر

سئو خارج از صفحه

    ایجاد دارایی (اینفوگرافیک ، فیلم و غیره)
    وبلاگ نویسی مهمان
    افزایش بازدید از شبکه های اجتماعی به وب سایت شما
    پیوند ساختمان
    اطلاعیه های مطبوعاتی

بهینه سازی موبایل

همانطور که بخش بیشتری از جستجوها در دستگاه های تلفن همراه اتفاق می افتد ، Google می خواهد فهرست آن برای کاربران تلفن همراه به خوبی کار کند. تجربه کاربر در یک دستگاه تلفن همراه ، به نوبه خود بر SEO تلفن همراه شما تأثیر می گذارد. Google اکنون وب سایت هایی را با رویکرد موبایل محوری جستجو می کند ، بنابراین اطمینان از بهینه سازی محتوای خود برای دستگاه های تلفن همراه ضروری است. این شامل استفاده مختصر از زبان است.
تحقیق کلمات کلیدی

به عنوان یک متخصص سئو ، شما تحقیق کلمات کلیدی را برای تعیین ارتباط و رقابت برای هدف قرار دادن بهترین کلمات کلیدی ممکن برای تبدیل انجام خواهید داد.
تجزیه و تحلیل

چگونه کار کرده است و چه کار نکرده است؟ اینجاست که تجزیه و تحلیل ارائه می شود ، و شما به طور منظم داده ها را ردیابی و تجزیه و تحلیل می کنید تا عملکرد صفحات وب و کلمات کلیدی خود را بررسی کنید.
لینک سازی

وقتی وب سایت دیگری به وب سایت شما پیوند می یابد ، این پیوند لینک یا ورودی است ، و این یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی است. به این نوع پیوندها به عنوان رای اعتماد از وب سایت دیگری فکر کنید. یکی از مسئولیت های شما "ایجاد پیوند" با جستجوی فرصت هایی است که وب سایت های دیگر را بدون پرداخت به وب سایت شما پیوند می دهند.

همگام با صنعت

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو ، خواندن مقالاتی است که توسط متخصصان مستقر تألیف شده و دنبال کردن آخرین اخبار بازاریابی جستجو برای آگاهی از تغییرات در صنعت است. ادامه و تکامل استراتژی های شما یک مسئولیت مداوم است.
کار با سایر تیم های بازاریابی

در حالی که تمام این مسئولیت ها را دستکاری می کند ، یک متخصص SEO معمولی در یک محیط شرکت ، وقت خود را صرف کار با سایر تیم های بازاریابی برای هماهنگی استراتژی ها می کند ، از جمله موارد زیر:

    بازاریابی محتوا
    بازاریابی جستجوی پولی
    روابط عمومی
    بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
    توسعه وب

مراحل تبدیل شدن به یک متخصص SEO

در دنیای مدرن امروز ، شما می توانید مهارت های بی شماری را به تنهایی یاد بگیرید. و بسیاری از این موارد بصورت آنلاین و ساختاریافته و با سایتهایی مانند WEBONE.CO قابل انجام است. در اینجا هفت مرحله وجود دارد که اگر در صنعت قصد دارید یک متخصص سئو شوید تازه وارد هستید ، آنها را دنبال کنید:

  •     اصول کار موتورهای جستجو را بیاموزید
  •     استراتژی ها و مفاهیم SEO را بفهمید
  •     در آموزش سئو شرکت کنید
  •     با روند و اخبار صنعت همراه باشید
  •     با ابزارهای SEO آشنا شوید
  •     با روشهای SEO در وب سایت یا وبلاگ خود آزمایش کنید
  •     تلاش ها و نتایج خود را به کارفرمایان نشان دهید

 

 

  • meysam shams