بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهینه سازی موتورهای جستجو به یک متخصص نیاز ندارد. شرکت‌هایی با وب‌سایت‌های کوچک تا متوسط ​​و یک سیستم مدیریت محتوای سازگار با سئو یا پلتفرم تجارت الکترونیک می‌توانند بسیاری از کارها را در داخل انجام دهند.

در اینجا 10 نکته برتر سئوی من برای انجام آن توسط خودتان آمده است.

1. کلیدواژه های تحقیق

تحقیق کلمات کلیدی دارای مزایای دوگانه است. ابتدا، با کشف و سازماندهی عبارت‌های جستجوی مرتبط، کلمات و عباراتی را که مصرف‌کنندگان برای یافتن محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند، درک خواهید کرد. سپس می‌توانید از آن کلمات کلیدی در توضیحات محصول، عناوین و پست‌های وبلاگ استفاده کنید – همگی رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک شما را بهبود می‌بخشند.

اما تحقیق کلمات کلیدی فقط برای سئو نیست. دانستن اینکه مشتریان چگونه خواسته‌ها و نیازهای خود را جستجو می‌کنند، رقبا را آشکار می‌کند (که برای آن کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌شوند) و ایده‌هایی برای محصولات جدید یا بهبود یافته ایجاد می‌کند.

تعداد کمی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی رایگان و فریمیوم وجود دارد. سازماندهی کلمات کلیدی بر اساس یک هدف مشترک می تواند چالش برانگیز (و وقت گیر) باشد، اما با صفحات گسترده قابل انجام است.

2. شکاف کلمات کلیدی را شناسایی کنید

شکاف کلمه کلیدی یک عبارت جستجویی است که دو یا چند نفر از رقبای شما برای آن رتبه بندی می کنند، اما سایت شما اینطور نیست. ابزارهای ممتاز مانند Ahrefs و Semrush می توانند کلمات کلیدی گمشده را شناسایی کنند که نشان دهنده فرصت هایی برای برند شما هستند.

کل تجزیه و تحلیل بیش از 30 دقیقه طول نمی کشد. در نهایت با ایده های محتوای جدید، صفحات جدید برای ایجاد و پرس و جوهای اطلاعاتی پرطرفدار مواجه خواهید شد.

3. لینک های داخلی بسازید

پیوند داخلی کلیدی برای مشاهده ارگانیک صفحات مهم است. گوگل وب سایت ها را با استفاده از لینک ها می خزند. الگوریتم آن بر اساس تعداد پیوندهای داخلی به هر صفحه، ارزش ویژه را به آن اختصاص می دهد.

گوگل هیچ راهنمایی در مورد پیوندهای داخلی یا محل اقامت آنها ارائه نمی دهد. اما در طول سال‌ها، پرسنل Google به این اولویت اشاره کرده‌اند:

  • ناوبری اصلی
  • درون محتوا، مانند متن پست های وبلاگ.
  • پاورقی.
  • بالای صفحه (بالای صفحه).
  • نوار کناری.

یک استراتژی پیوند داخلی باید شامل همه این مکان ها برای تنوع باشد. از ویجت‌های محتوای «مرتبط»، «برترین» و «محبوب» استفاده کنید و مطمئن شوید که صفحات کلیدی شما مستقیماً از پیمایش اصلی یا فقط با یک یا دو کلیک فاصله دارند.

بیشتر بخوانید: گزارش سئو چیست و شامل چه مواردی می شود؟

4. افزایش کلیک را بهبود بخشید

در حالی که تحقیقات کلمات کلیدی فرصت های رتبه بندی را شناسایی می کند، بهینه سازی کلیک از طریق موقعیت های موجود ترافیک بیشتری ایجاد می کند.

استراتژی کلیک مورد علاقه من، قطعه های غنی و ساختار یافته است. هر دو در صفحات نتایج موتورهای جستجو برجسته هستند. آنها به حداقل کدنویسی با استفاده از نشانه گذاری Schema.org یا موارد مشابه نیاز دارند. پلاگین های شخص ثالث کار را آسان تر می کنند.

5. برچسب های عنوان را بهینه کنید

تگ های عنوان به آرامی قدرت رتبه بندی ارگانیک خود را از دست می دهند، اما همچنان مهم هستند. قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان، گوگل را از هدف صفحه مطلع می کند. علاوه بر این، یک عنوان خوش ساخت احتمالاً قابل مشاهده ترین بخش یک قطعه استاندارد نتایج جستجو خواهد بود. بنابراین می تواند بر تعداد کلیک ها نیز تأثیر بگذارد.

6. محتوای مفید ایجاد کنید

دانستن کلمه کلیدی اصلی صفحه و گنجاندن آن در عنوان (و بدنه، اگر منطقی باشد) جزء کلیدی محتوای بهینه شده است. اما مهمترین تاکتیک ایجاد اطلاعات مفید واقعی است که مصرف کنندگان می خواهند مصرف کنند. بهینه سازی محتوایی که هیچ کس نمی خواهد آن را بخواند یا مشاهده کند، در نهایت غیرممکن است.

گوگل اکنون هدف جستجوگران و ارتباط و ارزش محتوا را درک می کند. اما همه چیز با محتوای مفیدی شروع می شود که به مشتریان هدف شما خدمت می کند و به سؤالات آنها همانطور که در جستارهای جستجو آشکار می شود پاسخ می دهد.

7. محتوای قدیمی را به روز کنید

بیشتر محتوا به آرامی ترافیک ارگانیک را از دست می دهد. محتوای قدیمی‌تر، کلیک‌های کمتری را از نتایج ارگانیک ایجاد می‌کند، عمدتاً به دلیل تاریخ در قطعه جستجو. علاوه بر این، گوگل در تلاش است تا محتوای جدیدتر را به نمایش بگذارد.

با این حال، می‌توانید با به‌روزرسانی محتوا با داده‌های تازه، مراجع جدید، توضیحات معاصر و موارد دیگر، بخش زیادی از این ضرر را بازیابی کنید.

 

  • meysam shams