بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

  • ۰
  • ۰

چت بات چیست؟


chatbot یک برنامه هوش مصنوعی (AI) است که می تواند مکالمه با کاربر را به زبان طبیعی از طریق برنامه های پیام رسانی ، وب سایت ها ، برنامه های تلفن همراه یا تلفن ها شبیه سازی کند. بات بات ها اغلب یکی از پیشرفته ترین و موثرترین ابزارها برای تعامل انسان و ماشین در نظر گرفته می شوند. در واقع ، ربات های مکالمه ای که از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می کنند ، نشان دهنده تکامل سیستم پرسش و پاسخ هستند. و بنابراین؛ چت بات را می توان به عنوان یک برنامه رایانه ای مبتنی بر هوش مصنوعی تعریف کرد که مکالمات انسانی را شبیه سازی می کند. این نرم افزار هوش مصنوعی درخواست های کاربر را به سرعت ترجمه ، پردازش و پاسخ می دهد.

بیشتر بخوانید: با جذاب ترین روند بازاریابی دیجیتال سال 2020 آشنا شوید.

چت بات شرکت های معروف
اکنون بسیاری از مارک ها و شرکت ها از چت بات استفاده می کنند. طبق گزارش فیس بوک ، اکنون بیش از 300000 ربات فعال در مسنجر وجود دارد. بدون شک در آینده ، بخش عمده ای از وظایف بازاریابی و پشتیبانی مشتری توسط chatbots انجام خواهد شد. این بدان معنی است که ؛ آنها می توانند فرصت های جدیدی برای تجارت شما فراهم کنند. در اینجا برخی از شرکت های معروف که از chatbot استفاده می کنند وجود دارد:

بلند کردن
مردم می توانند از طریق چت (Facebook Messenger و Slack) یا پست صوتی (Amazon Echo) از Lyft اتومبیل سفارش دهند. این ربات مکان فعلی راننده ، عکس پلاک خودرو و مدل ماشین را نمایش می دهد.

فاندانگو
ربات فیس بوک مسنجر Fandango به مردم امکان می دهد پیش پرده های فیلم را تماشا کنند ، سالن های تئاتر محلی را پیدا کنند و دستورالعمل های هفته را دریافت کنند.

مستر کارت یک کارت اعتباری است
برنامه Mastercard Facebook Messenger امکان بررسی گزارش حساب خود را برای مشتریان آسان می کند. به عنوان مثال می توانید از این ربات بپرسید: "هزینه رستوران های من در این ماه چقدر است؟" علاوه بر این مردم همچنین می توانند از این ربات برای خرید از برخی از شرکای Mastercard مانند FreshDirect ، Subway و Cheesecake Factory استفاده کنند.

Spotify
ربات پیام رسان فیس بوک Spotify برای افراد جستجو ، گوش دادن و به اشتراک گذاری موسیقی را آسان می کند. این ربات لیست پخش پیشنهادی را براساس مواردی مانند جستجوها و انتخاب های معمول ارائه می دهد.

گیره کاغذ
استاپلز سعی دارد با سیستم هوشمند خدمات مشتری خود ، همه چیز را آسان کند. رباتهای Facebook Messenger Staples می توانند به سوالات رایج مشتری ، معمولاً در مورد سفارشات ، ردیابی آن و پرس و جو درباره در دسترس بودن محصول ، پاسخ دهند.

آینده چت بات ها چه خواهد بود؟
نقش چت بات ها مطمئناً در آینده پر رنگ تر خواهد شد. با توجه به روند رو به رشد چت بات ها و صحنه بازار ، اتخاذ روش های خلاقانه برای ایجاد تعامل مداوم با مشتریان مسئله مهمی است. گارتنر گفت: "هوش مصنوعی (AI) سرمایه اصلی در تجربه مشتری طی دو سال آینده خواهد بود." 47٪ از سازمانها از چت بات برای پشتیبانی مشتری استفاده می کنند و 40٪ از شرکتها دستیار مجازی مستقر می کنند. در آینده انتظار می رود که گپ ها از جستجوی ساده مبتنی بر کاربر به مکالمات بی درنگ بر اساس تجزیه و تحلیل پیش بینی تبدیل شوند. با پیشرفت صنعت چت بات ، شرکت ها در حال طراحی برنامه های خلاقانه سریعتر و سریع تری هستند تا فرایندهای تجاری خود را به صورت خودکار انجام دهند. شکی نیست که ربات ها نحوه برخورد شرکت ها با مشتریان و دیدگاه های آنها را تغییر خواهد داد.

بیشتر بخوانید: تأثیر هوش مصنوعی در آینده بازاریابی دیجیتال

استقرار گپ بات ها در آینده نزدیک افق وسیع تری را ایجاد می کند. اولین استفاده از chatbot پاسخ سریع به مشتری است. بنابراین ، داشتن یک پلت فرم chatbot می تواند به شرکت ها در دستیابی به معیارهای اصلی خود کمک کند. بیشتر شرکت ها از چت ربات ها برای خدمات مشتری و فعالیت های پشتیبانی استفاده می کنند. در عین حال ، بسیاری از آنها در حال طراحی و توسعه ربات هایی برای کارهای داخلی خود هستند.

یکی از زمینه هایی که می توان از Chatbot برای انجام مصاحبه های اولیه با مردم استفاده کرد ، منابع انسانی است. آواتار ویدیویی روند کار را برای کاربر پسندتر می کند و ربات های چت هوش مصنوعی رزومه ها را برای یافتن نامزدهای واجد شرایط پردازش می کنند. این امر به تسریع روند کند استخدام و همچنین مدیریت هزینه کمک می کند. ربات ها می توانند درمورد مراحل استخدام ، اطلاعات مربوط به مراحل پردازش را مدیریت و ارائه دهند. علاوه بر این این دسترسی سریعتر به اطلاعات اصلی کارمندان را فراهم می کند و فرم ها ، زمان تعطیلات و درخواست غیبت را فراهم می کند.

اهمیت و مزایای استفاده از چت بات
ربات چت
وقتی ربات های چت در مشاغل و صنایع مختلف تجاری مستقر می شوند ، به عنوان کاتالیزور عمل می کنند و کارایی را افزایش می دهند. در اینجا اهمیت و مزایای استفاده از chatbot آورده شده است:

مزایای استفاده از chatbot در خدمات مشتری
خدمات مشتری یکی از فعالیتهای اصلی شرکتهایی است که در آن چت بات ها نقش رنگی دارند. مشاغل می توانند در هزینه های پشتیبانی مشتری صرفه جویی کرده و معیارهای اصلی عملکرد را با ربات های گفتگوی AI افزایش دهند ، که این باعث افزایش تجربه خدمات به مشتری می شود. در اینجا برخی از مزایای استفاده از چت بات برای مناطق مختلف خدمات به مشتری وجود دارد:

پشتیبانی سایت: مشتریان امروز انتظار پاسخگویی در سریعترین زمان ممکن را دارند. مشاغل از فناوری chatbot برای تعامل سریع با مشتری استفاده می کنند.
IT Helpdesk: Chatbots می تواند به میز راهنمای IT شما کمک کند تا بهره وری و کارایی تیم شما را افزایش دهد.
پشتیبانی در برنامه: استفاده کنید

  • ۹۹/۰۷/۰۶
  • meysam shams

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی