بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ

بلاگ مطالب خواندنی دیجیتال مارکتینگ و سئو

  • ۰
  • ۰

 

بازاریابی موبایل یک روش بازاریابی مبتنی بر تبلیغ محصولات ، مارک ها و پروژه ها با هدف قرار دادن دارندگان تلفن همراه و رایانه لوحی از طریق برنامه های تلفن همراه ، شبکه های اجتماعی ، وب سایت های پاسخگو و تبلیغات تلفن محور است.

بازاریابی موبایل یکی از اصلی ترین روندهای بازاریابی دیجیتال است و باید در هسته استراتژی بازاریابی شما باشد. در این مقاله ، مهمترین عناصر بازاریابی موبایل را بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم تا یک استراتژی م effectiveثر و مثمر ثمر برای بهره برداری از توانایی ها و مزایای ارائه شده توسط موبایل برای تبلیغ محصولات خود ، افزایش فروش و تسریع رشد پروژه خود ایجاد کنید.

اهمیت بازاریابی موبایل

تلفن ها نحوه تعامل مردم با اینترنت ، با مارک ها و شبکه های اجتماعی را تغییر داده اند و همچنین انقلابی در دنیای تجارت الکترونیکی و بازاریابی دیجیتال ایجاد کرده اند.

بازاریابی موبایلی برای شرکتها و بنگاههای کوچک و بزرگ به یک ضرورت تبدیل شده است ، زیرا شرکتها برای برقراری ارتباط با مشتریان و تعامل با آنها و جذب مشتریان جدید بیشتر به آن اعتماد کرده اند. بیش از 68٪ شرکتها در سیاست بازاریابی خود به بازاریابی موبایل وابسته شده اند 1 .

این روند فزاینده شرکت ها و پروژه ها به سمت بازاریابی موبایل دلایل زیادی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • تلفن ها وسایل شخصی هستند : برخلاف رایانه ، تلویزیون ، ایمیل و سایر کانال های بازاریابی ، تلفن ها وسیله شخصی هستند ، زیرا افراد هر کجا که می روند آنها را با خود حمل می کنند و مدت طولانی را روی تلفن خود می گذرانند ، چه برای برقراری ارتباط ، گشت و گذار در اینترنت ، کار ، بازی و سایر فعالیت ها. موبایل بخش عمده ای از برنامه روزمره افراد است ، به همین دلیل بازاریابی موبایل امکان دسترسی مستقیم و فوری به مشتریان بالقوه را فراهم می کند.
  • تلفن ها ابزارهای مناسبی را برای بازاریابی در اختیار شما قرار می دهند: تلفن ها ابزارهای بسیاری را در اختیار بازاریابان قرار می دهند که امکان برقراری ارتباط سریع و تعامل با مشتریان بالقوه را فراهم می کند ، مانند برنامه ها ، پیام کوتاه و پیام کوتاه.
  • استفاده گسترده از تلفن : میزان استفاده از تلفن برای مرور اینترنت افزایش یافته است ، زیرا 80٪ کاربران اینترنت صاحب 2 تلفن هستند و حدود 51٪ از وقت صرف شده در اینترنت از طریق تلفن 3 است .
  • خریدهای تلفنی : بیش از یک سوم تجارت الکترونیکی از طریق تلفن انجام می شود و انتظار می رود این درصد در سالهای آینده افزایش یابد 4 .
  • هزینه کم : در کل ، بازاریابی موبایل نسبت به بازاریابی از طریق کانال های بازاریابی دیگر هزینه کمتری دارد.
  • انتظارات کاربر : امروز مشتریان انتظار دارند وب سایت های سازمانی آنها پاسخگوی تلفن ها باشند. و 44٪ از هزاره ها می خواهند مارک های مورد علاقه خود از طریق تلفن با آنها ارتباط برقرار کنند 5 . بنابراین ، بازاریابی موبایل دیگر فقط یک روش بازاریابی نیست ، بلکه نیازی است که مشتریان انتظار دارند.

این آمارها بیش از یک شبهه منطقی نشان می دهد که بازاریابی تلفن همراه برای صاحبان مشاغل و شرکت ها ضروری ضروری است. در پاراگراف بعدی ما در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی تلفن همراه صحبت خواهیم کرد.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی موبایل

1. اهداف استراتژی بازاریابی را مشخص کنید

اهداف استراتژی بازاریابی را مشخص کنید

اولین قدم در طراحی هر استراتژی تعریف اهداف مطلوب است. در این حالت ، شما باید با برنامه بازاریابی تلفن همراه خود اهدافی را که می خواهید به آن برسید ، مشخص کنید.

اهداف احتمالی زیادی از بازاریابی موبایل وجود دارد و شما باید متناسب با پروژه ، بودجه و محصولاتی که می خواهید تبلیغ کنید مناسب باشد. به عنوان مثال ، آیا می خواهید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید؟ یا می خواهید مشتریان جدیدی را از یک بخش خاص جذب کنید؟ یا می خواهید از تلفن ها برای برقراری ارتباط با مشتریان خود و تقویت ارتباط با آنها از طریق پیام ها و اعلان ها استفاده کنید؟ یا می خواهید از ویژگی موقعیت جغرافیایی برای دستیابی به مشتریان در یک منطقه جغرافیایی خاص استفاده کنید؟ همه این اهداف و موارد دیگر را می توان با بازاریابی موبایل تحقق بخشید.

اهداف باید مشخص و واقع بینانه باشد.بسیاری از کارآفرینان و کارآفرینان اشتباه می کنند ، مبالغه می کنند اهداف مورد نظر ، به ویژه در ابتدای پروژه. آنها اهداف غیرواقعی را تعیین می کنند که بیش از توانایی ها و منابعشان است و وقتی نتوانند به آنها برسند ناامید می شوند و ممکن است پروژه را از پایه لغو کنند. بنابراین متعادل بودن و تعیین اهداف بلند پروازانه اما واقع بینانه و عملی مهم است.

یکی از تکنیک های معروف برای تعیین هدف هوشمند بودن است ، به این معنی که اهدافی که تعیین می کنید باید:

  • خاص ( خاص ) : باید اهداف مشخص و روشنی باشد.
  • قابل اندازه گیری ( قابل اندازه گیری ) : شما باید بتوانید موفقیت خود را در دستیابی به این اهداف از طریق علمی مشخص کنید.
  • قابل قبول : اهداف شما باید ارزشی ، اقتصادی - اجتماعی و قابل قبول باشد.
  • واقع بینانه ( واقع بینانه ) : اهداف باید در چارچوب امکانات و بودجه متعلق به خود واقع بینانه و قابل دستیابی باشند.
  • زمان بندی ( : زمان ) : زمان تعیین شده برای تعیین دقیق جدول باید باشد.

[بیشتر بخوانید: چگونه برای تجارت آنلاین خود اهداف و برنامه بازاریابی را تعیین می کنید؟ ]

2. قطعه هدف را تعیین کنید

قسمت هدف را مشخص کنید

برای منطقی سازی تلاش های بازاریابی ، مهم است که به بخشی که به احتمال زیاد محصولات شما را خریداری می کند ، توجه کنید. با استفاده از Google Analytics در مورد ویژگی های مشتریان احتمالی خود ، مانند سن ، جنس ، محتوایی که ترجیح می دهند ، شبکه های اجتماعی فعال در آنها و مواردی که آنها جستجو می کنند ، مطلع شوید. این به شما کمک می کند تا بدانید چگونه پیام های خود را هدف قرار دهید ، کدام کانال های بازاریابی نزدیک ترین مشتری به مشتریان بالقوه شما هستند و چگونه پیام های بازاریابی خود را بسازید.

به عنوان مثال ، اگر می بینید که مشتریان شما به طور فعال در اینستاگرام فعال هستند ، می توانید تلاش خود را به حساب خود در اینستاگرام معطوف کنید و از آنجا در بستری که مورد علاقه مشتریانتان است ، چه از طریق محتوا ، تبلیغات یا پشتیبانی مشتری ، بازاریابی کنید.

3. یک وب سایت پاسخگو ایجاد کنید

یک وب سایت پاسخگو ایجاد کنید

اولین چیزی که برای جلب مشتری از طریق تلفن باید به آن فکر کنید این است که وب سایت خود را متناسب با حریم خصوصی تلفن آماده کنید ، سایت باید به تمام اندازه های صفحه نمایش ، به ویژه تلفن ها و تبلت ها پاسخگو باشد.

پاسخگویی به تلفن ها به یکی از اصلی ترین عواملی تبدیل شده است که موتورهای جستجو از آن برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کنند و برخی از آمارهای 6 نشان می دهد که نرخ تبدیل سایت های تجاری پاسخگو حدود 160٪ بیشتر از تعادل با سایت های غیر پاسخگو است ، بنابراین پاسخگو بودن سایت شما باید اولویت اصلی شما باشد.

برای اطمینان از روان بودن تجربه دارندگان تلفن در سایت خود ، عوامل زیادی را باید مورد توجه قرار دهید ، مانند سرعت بارگیری ، سهولت در ناوبری ، سهولت ورود به سیستم و در نظر گرفتن متن و اندازه تصویر برای صفحه نمایش های کوچک.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت خود را پاسخگو و مناسب برای تمام اندازه صفحه نمایش، در غیر این صورت شما از دست دادن بسیاری از مشتریان، و سایت خود را رها را رتبه بندی در صفحات نتایج جستجوی در گوگل و سایر موتورهای جستجو، اگر شما خود را یک غیر - . پاسخگو یک از بهترین و ارزان ترین راه را به آن پاسخگو است از طریق کرایه مستقل برای تغییر طراحی وب سایت و سازگار بودن آن با موبایل.

4. یک برنامه ایجاد کنید

یک برنامه ایجاد کنید

مردم 90٪ از وقت خود را صرف تلفن با استفاده از برنامه های 7 می کنند ، بنابراین شرکت ها سریعاً برای مارک های خود برنامه ایجاد می کنند ، زیرا این یک ابزار عالی برای افزایش تعامل با کاربران است و برای برقراری ارتباط فوری با آنها از طریق پیام ها و اعلان های فشار ، یک کانال ارتباط مستقیم و فوری کاربران ، به این ترتیب پیام های شما به محض ارسال به مشتری می رسد که تقریباً در سایر کانال های بازاریابی مانند ایمیل یا تبلیغات غیرممکن است.

در سالهای اخیر و با توسعه بازار کار آزاد ، هزینه تولید یک برنامه حرفه ای کاهش یافته و صاحبان مشاغل کوچک قادر به ساختن برنامه با هزینه مقرون به صرفه شده اند. یکی از بهترین مکان ها برای یافتن فریلنسرهای حرفه ای برای ایجاد یک برنامه سفارشی برای پروژه خود ، فریلنس ، بزرگترین پلت فرم مستقل عرب است.

5. استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی

بیشتر پیشگامان شبکه های اجتماعی از تلفن ها ، به ویژه شبکه های رسانه ای و تصاویر مانند Snapchat ، Instagram و Tik Tok استفاده می کنند. بنابراین شما باید تلاش های بازاریابی خود را به این شبکه ها هدایت کنید ، از طریق ایجاد حساب در آنها ، خرید تبلیغات یا همکاری با تأثیرگذارانی که مشتریان شما در آن شبکه ها دنبال می کنند.

6. تسهیل پرداخت از طریق تلفن

تسهیل پرداخت از طریق تلفن

اگر می خواهید به مشتریان تلفن همراه خود بفروشید ، باید این امکان را فراهم کنید تا پرداخت از طریق تلفن در وب سایت یا برنامه خود را آسان کنید.

کاربران تلفن همیشه عجله دارند و آنها مدت زیادی را برای پر کردن زمینه ها و رفتن به صفحه ای به صفحه دیگر برای تکمیل مراحل خرید نمی گذرانند ، زیرا این امر باعث می شود که درصد زیادی از آنها از خرید عقب بروند. بنابراین شما باید این کار را برای آنها آسان کنید و با افزودن دکمه "خرید در حال حاضر" به وب سایت یا برنامه به آنها اجازه خرید دهید ، زیرا این امر باعث افزایش نرخ تبدیل ، افزایش فروش و تجربه مشتری می شود.

7. استفاده از حروف

استفاده از حروف

یکی از مهمترین مزایای تلفن این است که یک دستگاه شخصی است و آن را برای بازاریابی ایده آل می کند. تلفن ها ویژگی های بسیاری را ارائه می دهند که می تواند بازاریابی موبایلی را مثمر ثمر قرار دهد و بازدهی بالایی نیز داشته باشد. در بالای این ویژگی ها امکان ارسال پیام های شخصی (SMS) وجود دارد.

آمار نشان می دهد که سرعت باز شدن پیام های تلفنی به 98٪ می رسد و 90٪ پیام های تلفنی ظرف سه دقیقه پس از ارسال آنها باز می شوند 8. این میزان بسیار زیاد است ، به خصوص اگر با ایمیل هایی که میزان باز بودن آنها فقط 22٪ است مقایسه شود. 9

پیام رسانی تلفنی به دلیل ماهیت شخصی و فوری ، یکی از بهترین کانال های ارتباطی بین مارک ها و مشتریان است.

با این حال ، برخی از بازاریابان از ترس اینکه مشتریان احساس ناراحتی کنند و یا تصور منفی در مورد نام تجاری داشته باشند ، از استفاده از پیام های کوتاه می ترسند و حقیقت این است که اعداد و آمارها خلاف این را می گویند ، زیرا 50٪ از کاربران (در ایالات متحده) کالایی را پس از دریافت پیام کوتاه تبلیغاتی 10 خریداری کردند ، البته این این بدان معنا نیست که شما از پیامهای بیش از حد استفاده می کنید ، زیرا این ممکن است منجر به نتایج نامطلوبی شود ، در زمانی که نام تجاری شما به عنوان منبع هرزنامه انگ زده می شود و این ممکن است تأثیرات منفی بر اعتبار برند شما داشته باشد و در برخی از کشورها این امر پیامدهای قانونی دارد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از پیام های کوتاه بیشتر استفاده کنید:

  • پیام های اس ام اس را بدون اجازه از کاربر ارسال نکنید.
  • پیام باید چیزی مفید مانند تخفیف ، اطلاعات مهم یا پیشنهاد وسوسه انگیز به مشتری ارائه دهد.
  • متن پیام را تا حد ممکن کوتاه کنید
  • از MMS تا حد امکان استفاده کنید. این نوع پیام امکان ارسال محتوای غیر متنی ، مانند تصاویر و فایل های صوتی را فراهم می کند.
  • قوانین موجود در کشوری که در آن فعالیت می کنید را رعایت کنید. پیام های بازاریابی پیامکی پیام های خودکار هستند و برخی کشورها محدودیت هایی را برای این نوع پیام ها اعمال می کنند. بنابراین ، شما باید قوانین موجود در کشوری که در آن کار می کنید را به دقت مطالعه کنید. اگر می خواهید از دردسر جستجو جلوگیری کنید ، بهترین راه حل برای تأیید جنبه حقوقی خرید خدمات مشاوره حقوقی است . یک متخصص حقوقی پیدا کنید که با قوانین کشوری که در آن فعالیت می کنید آشنا باشد و در این مورد از او س askال کنید.

8. بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی ایمیلی

حدود 57٪ نامه های الکترونیکی از طریق تلفن باز می شود ، بنابراین شما باید استراتژی بازاریابی ایمیل خود را تنظیم کنید تا این واقعیت را در نظر بگیرید ، محتوای پیام ها باید برای صفحه نمایش تلفن مناسب باشد ، زیرا بیش از دو سوم کاربران تلفن اگر پیام را برای تلفن 10 نامناسب تشخیص دهند ، پیام را حذف می کنند .

مطمئن شوید تصاویر ، دکمه ها و فرم هایی که در ایمیل های خود قرار می دهید مناسب تلفن همراه هستند. بهترین راه برای انجام این کار آزمایش است. سعی کنید پیام های خود را قبل از ارسال روی چندین صفحه بخوانید تا مطمئن شوید برای اندازه های مختلف صفحه مناسب هستند.

9. تبلیغات موبایل

تبلیغات موبایل

تبلیغات موبایل کوتاهترین راه برای دستیابی به مشتریان جدید و افزایش فروش است. اما گرانترین نیز هست.

با تشکر از خدماتی مانند Google AdWords ، که شما را قادر می سازد به مشتریانی دسترسی پیدا کنید که از تلفن همراه هنگام مرور اینترنت یا هنگام استفاده از برنامه ها استفاده می کنند ، کارآفرینان می توانند تبلیغاتی را خریداری کنند که به طور انحصاری صاحبان تلفن همراه را هدف قرار می دهند ، چه در وب سایت ها ، چه در نتایج جستجو و چه در برنامه ها.

مهم است که تبلیغات تلفن همراه متناسب با صفحه نمایش های کوچک و عادات کاربران تلفن همراه تنظیم شوند. تصاویر باید به دقت انتخاب شوند و باید به گونه ای خاص طراحی شوند که بتوانند در برابر صفحه نمایش تلفن ها و تبلت ها پاسخگو باشند و فیلم های تبلیغاتی باید کوتاه باشند و از 20 ثانیه بیشتر نباشند و متن های تبلیغاتی باید کوتاه و عریض در صفحه تلفن همراه باشد بدون اینکه کاربر مجبور به پایین رفتن باشد.

انواع مختلفی از تبلیغات تلفن همراه وجود دارد ، از جمله:

  • تبلیغات از طریق برنامه ها : برنامه ها باید اساس تمام استراتژی های بازاریابی تلفن همراه باشد ، زیرا کاربران تلفن همراه 87٪ از وقت خود را با استفاده از برنامه ها می گذرانند ، در حالی که این فقط 13٪ در اینترنت 11 است . بنابراین باید بخش قابل توجهی از بودجه تبلیغات تلفن همراه خود را برای تبلیغ در برنامه هایی که مشتریان بالقوه شما استفاده می کنند ، اختصاص دهید.

سرویس های زیادی وجود دارند که بازاریابان را قادر می سازند تبلیغات خود را در برنامه ها به نمایش بگذارند و معروف ترین آنها Google AdMob است که به شما امکان می دهد تبلیغات خود را در داخل برنامه ها ، به صورت متن های تبلیغاتی ، تصاویر ، پیشنهادات ویژه یا فیلم ها به نمایش بگذارید.

گزینه های دیگری برای تبلیغات از طریق برنامه ها مانند Facebook App Ads وجود دارد که به شما امکان می دهد از طریق برنامه Facebook تبلیغ کنید. اگر مخاطبان هدف شما در این شبکه اجتماعی فعال باشند ، این گزینه بسیار عالی است.

  • تبلیغات بازی های موبایل : بازی های موبایل به خصوص در بین جوانان بسیار محبوب هستند و تخمین زده می شود که تعداد بازیکنان موبایل در سال 2020 به حدود 2.4 میلیارد نفر برسد و در سال های آینده تعداد آنها افزایش یابد.علاوه بر این ، حدود یک سوم از برنامه های بارگیری شده ، برنامه های بازی هستند.

تبلیغات بازی های موبایل ممکن است برای همه مناسب نباشد ، شما باید ابتدا مخاطب مورد نظر را مطالعه کنید و اگر متوجه شدید که آنها در بخشی قرار می گیرند که زمان زیادی را صرف بازی های موبایل می کنند (به ویژه جوانان) ، در این صورت می توانید این نوع تبلیغات را خریداری کنید.

  • تبلیغات محلی : تبلیغات محلی تبلیغاتی است که به مشتریان بالقوه در یک منطقه خاص جغرافیایی هدایت می شود. این نوع تبلیغات در سالهای اخیر محبوبیت زیادی در بازاریابی موبایل پیدا کرده است ، زیرا این امر به ویژگی موقعیت مکانی که در همه تلفن های هوشمند مدرن در دسترس است بستگی دارد. تبلیغات محلی برای پروژه هایی مناسب است که در یک منطقه جغرافیایی خاص فعالیت می کنند ، یا خدمات خود را به ساکنان یک منطقه خاص ارائه می دهند. به عنوان مثال ، اگر فروشگاه اینترنتی دارید که محصولات خود را به طور انحصاری به ساکنان یک شهر خاص می فروشد ، مثلاً ریاض بگویید ، در این صورت می توانید تبلیغاتی را خریداری کنید که منحصراً برای کاربران تلفنی ساکن ریاض باشد. همچنین می تواند خاص تر باشد و به جای اینکه تبلیغات خود را با توجه به موقعیت مکانی آنها به کاربران هدف قرار دهید ، می توانید تبلیغات خود را برای افرادی که در نزدیکی منطقه خاصی هستند قرار دهید ، به عنوان مثال ، اگر یک فروشگاه پیتزا فروشی دارید ، می توانید تبلیغات خود را برای افرادی که در یک کیلومتری پیتزا فروشی قرار دارند ، هدف قرار دهید. تو
  • تبلیغات جستجوی موبایل : این نوع مشابه تبلیغاتی است که Google هنگام جستجوی کاربر برای یافتن کلمه کلیدی خاصی در نتایج جستجو قرار می دهد ، اما منحصراً به دارندگان تلفن همراه هدایت می شود.

10. اندازه گیری نتایج

نتایج را اندازه گیری کنید

در پاراگراف تعیین هدف گفتیم که اهدافی که تعریف می کنید باید از معیارهای رویکرد هوشمند برخوردار باشند و یکی از مهمترین شرایط برای آنها قابل اندازه گیری بودن اهداف است. زیرا اگر قادر به اندازه گیری این اهداف نباشید ، نمی توانید از میزان پیشرفت خود در دستیابی به آنها مطلع شوید و بنابراین نمی توانید موفقیت استراتژی بازاریابی موبایل را ارزیابی کنید یا خیر.

Google Analytics ابزار اصلی سنجش نتایج استراتژی بازاریابی موبایل است ، زیرا علاوه بر ارائه گزارش های جامع و جامع ، اطلاعات مهم بسیاری از جمله تعداد افرادی که از طریق تلفن همراه به سایت شما وارد می شوند ، تعداد کاربران برنامه ها ، کارهایی که کاربران هنگام استفاده از آن انجام می دهند ، سود و درآمد برنامه را در اختیار شما قرار می دهد. این ابزار رایگان و در دسترس همه است.

معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای ارزیابی موفقیت استراتژی بازاریابی موبایل خود اتخاذ کنید و اینها مهمترین موارد هستند:

  • میزان قطبش موبایل: این به تعداد افرادی که از طریق تلفن وارد صفحه فرود یا سایت کسب و کار شما می شوند ، می باشد ، به احتمال زیاد شما کانال های بازاریابی زیادی مانند شبکه های اجتماعی ، برنامه یا تبلیغات و پیام ها دارید. شما باید منابع بازدید از صفحه فرود را شناسایی کنید و اگر متوجه شدید که یکی از منابع بیشتر از متوسط ​​مشتری را به خود جلب می کند ، می توانید سرمایه گذاری خود را در آن افزایش دهید و در مقابل اگر متوجه شدید که یکی از منابع عملکرد خوبی ندارد ، می توانید سرمایه گذاری خود را در آن متوقف کنید. به عنوان مثال ، اگر متوجه شدید که درصد زیادی از مراجعه شما به صفحه فرود تلفن همراه شما از طریق کمپین های ایمیل حاصل می شود ، این نشانه مثبتی است و می توانید در بازاریابی از طریق ایمیل سرمایه گذاری بیشتری کنید ، از طرف دیگر ، اگر متوجه شوید که تبلیغاتی که در فیس بوک خریداری کرده اید کار نمی کنند ، ممکن است این باشد نشانه ای برای نامناسب بودن محتوای تبلیغاتی ، یا اینکه مخاطبان هدف شما در این شبکه اجتماعی فعالیت چندانی ندارند. در هر صورت ، شما باید استراتژی بازاریابی فیس بوک خود را مرور کنید.
  • تعداد بارگیری برنامه : اگر برنامه ای ایجاد می کنید ، اولین معیار موفقیت این برنامه تعداد دفعات بارگیری یا نصب آن است. این نشانه روشنی از میزان پذیرش افراد نسبت به برنامه شما است.
  • فعالیت کاربر روی برنامه : تعداد بارگیری برنامه ها اندازه کافی نیست ، زیرا ممکن است بسیاری از افراد برنامه شما را بارگیری کنند ، اما با این حال آنها فقط به ندرت از آن استفاده می کنند ، بنابراین بازاریابان به معیار مهم دیگری نگاه می کنند ، یعنی فعالیت کاربر ، که برخی موارد مانند تعداد دفعات را اندازه گیری می کند. وارد برنامه خود شوید ، میانگین زمانی که کاربران در هر جلسه می گذرانند ، تعداد کاربرانی که آن را روزانه ، هفتگی یا ماهانه باز می کنند ، فعالیت هایی که انجام می دهند و ویژگی های برنامه که بیشترین استفاده را دارند همه این معیارها را می توانید در Google Analytics رایگان دریافت کنید.

بسیاری از معیارهای احتمالی دیگر وجود دارد و شما باید متناسب با اهدافی که قبلاً تعیین کرده اید ، انتخاب کنید. بر این اساس ، شما استراتژی بازاریابی موبایل خود را برای افزایش کارایی ، منطقی سازی هزینه ها و تسریع در رشد تجارت خود تنظیم خواهید کرد. همچنین می توانید از آزمونهای A / B برای استفاده از رویکردهای جدید بازاریابی یا منطقی سازی و بهبود صفحه فرود ، تبلیغات و پیام های بازاریابی خود استفاده کنید. درباره چگونگی استفاده از تست های A / B می توانید از این مقاله بیشتر بدانید:

آزمون های A / B چیست و چگونه نرخ تبدیل خود را با استفاده از آنها بهبود می بخشید؟

در این مقاله ، مهمترین ارکان بازاریابی موبایل را بررسی کرده ایم ، به یاد داشته باشید که فناوری تلفن همراه دائماً در حال تغییر است و مهم است که از نزدیک به دنبال پیشرفت ها باشید ، چه از نظر جنبه های فنی و چه از نظر روند کلی کاربران تلفن.

  • ۹۹/۰۸/۱۹
  • meysam shams

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی